• OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • 06.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pakterminali raudteetariif kallines kümnendiku võrra

Kokkuleppega fikseeritud kõigile firmadele ühtne tariifisüsteem tähendab Pakterminalile alustariifide 10% tõusu, kinnitas Pakterminali juhatuse esimees Anti Oidsalu.
Seni kehtisid Pakterminalile teistega võrreldes madalamad raudteetariifid. Pakterminali järel mahult kaks järgmist vedajat EOS ja Eurodek maksid seniste lepingute järgi esimese miljoni tonni vedamise eest vähem, aga edasi juba tunduvalt enam Pakterminalist.
«Tõepoolest sai eelmisel aastal näpuga näidata, et teeme vahet firmade vahel,» nõustus Eesti Raudtee finantsdirektori asetäitja Tiit Paju. Loodetavasti lõplikult toimus nüüd üleminek individuaallepingutelt ühtsele alustariifide süsteemile, kus kõigi firmade alghind ja kogusest sõltuv allahindlus on sama, lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tüli raudteetariifide pärast puhkes mullu sügisel, kui algasid läbirääkimised uute lepingute sõlmimise üle.
Möödunud aastal vedas Pakterminal 7,5 miljonit tonni naftasaaduseid, samas kui EOS ja Eurodek vedasid kumbki 3 miljonit kuni 3,5 miljonit tonni. Selleks aastaks on Pakterminal eelarvesse planeerinud mullusega võrreldava kütusekoguse, Eesti Raudteega sõlmitud lepingus küsis firma veoteenust 8 miljoni tonni teenindamiseks. Tiit Paju sõnul on EOS ja Eurodek lubanud selle aasta veomahu mullusega võrreldes kahekordistada, mille täitmises Paju enda sõnul veidi kahtleb.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele