Antverpeni Intermari sadamas soovivad Belgia sadamatöötajad dolomiidi laadimiseks Eesti kaubalaevale näha rahvusvahelise transporditöötajate föderatsiooni ITF sinist kaarti.
Eesti laevaomanike liidu presidendi Rein Merisalu sõnul saab nimetatud kaarti laeva laadimiseks küsida ainult mugavuslipu all sõitvatelt laevadelt. «Kellelgi ei tule pähe nõuda seda näiteks Soome laevadelt,» lisas Merisalu.
Merisalu sõnul on tänaseks selgunud, et ITF on tavaline aktsiaselts, millel on kolm aktsiat. Põhilise sissetuleku saab end rahvusvaheliseks nimetav firma Soome ja Rootsi laevafirmadelt laekuvaist maksudest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Eesti laevade boikoteerimine Soomes on kahandanud Eesti lipu all sõitvate laevade usaldusväärsust teisteski sadamates,» lausus Merisalu. «On tekkinud arusaam, et Eesti laevadega võib mingi jama tekkida ja võimalike ebameeldivuste vältimiseks on lihtsam panna kaup mõne teise riigi laevale.»
Merisalu ütles, et on kuulnud, nagu oleks Soome meremeeste ametiühing sõlminud lepingu Soome laevafirmaga Finncarrier Eesti laevade väljatõrjumiseks Helsingi--Århus liinilt. Osaliselt on see neil ka õnnestunud, sest AS Eesti Merelaevandus oli sunnitud oma kaubalaeva Calibur sellelt liinilt ära tooma, sõnas laevaomanike liidu president.
ASi Hansatee nõukogu esimees Toivo Ninnas ütles, et see tähendab Eesti laevanduse lüüasaamist ja sammu Eesti mugavuslipu maaks kuulutamise suunas. «Selles on süüdi meie, laevaomanike enda saamatus ja Eesti valitsuse tegevusetus,» lausus Ninnas.
Eesti Merelaevanduse taotlus lõpetada boikott Eesti kaubalaevade vastu tuleb Helsingi ringkonnakohtus arutusele 6. ja 12. veebruari vahel.
«Kui kohus tunnistab boikoti seaduslikuks ja Eesti Merelaevandus peab kõnealusest liinist loobuma, ei lähe enam kaua, kui ITF meid ametlikult mugavuslipu maaks kuulutab,» lubas Rein Merisalu.