• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 20.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevaboikott ulatub otsaga Belgiasse

Antverpeni Intermari sadamas soovivad Belgia sadamatöötajad dolomiidi laadimiseks Eesti kaubalaevale näha rahvusvahelise transporditöötajate föderatsiooni ITF sinist kaarti.
Eesti laevaomanike liidu presidendi Rein Merisalu sõnul saab nimetatud kaarti laeva laadimiseks küsida ainult mugavuslipu all sõitvatelt laevadelt. «Kellelgi ei tule pähe nõuda seda näiteks Soome laevadelt,» lisas Merisalu.
Merisalu sõnul on tänaseks selgunud, et ITF on tavaline aktsiaselts, millel on kolm aktsiat. Põhilise sissetuleku saab end rahvusvaheliseks nimetav firma Soome ja Rootsi laevafirmadelt laekuvaist maksudest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Eesti laevade boikoteerimine Soomes on kahandanud Eesti lipu all sõitvate laevade usaldusväärsust teisteski sadamates,» lausus Merisalu. «On tekkinud arusaam, et Eesti laevadega võib mingi jama tekkida ja võimalike ebameeldivuste vältimiseks on lihtsam panna kaup mõne teise riigi laevale.»
Merisalu ütles, et on kuulnud, nagu oleks Soome meremeeste ametiühing sõlminud lepingu Soome laevafirmaga Finncarrier Eesti laevade väljatõrjumiseks Helsingi--Århus liinilt. Osaliselt on see neil ka õnnestunud, sest AS Eesti Merelaevandus oli sunnitud oma kaubalaeva Calibur sellelt liinilt ära tooma, sõnas laevaomanike liidu president.
ASi Hansatee nõukogu esimees Toivo Ninnas ütles, et see tähendab Eesti laevanduse lüüasaamist ja sammu Eesti mugavuslipu maaks kuulutamise suunas. «Selles on süüdi meie, laevaomanike enda saamatus ja Eesti valitsuse tegevusetus,» lausus Ninnas.
Eesti Merelaevanduse taotlus lõpetada boikott Eesti kaubalaevade vastu tuleb Helsingi ringkonnakohtus arutusele 6. ja 12. veebruari vahel.
«Kui kohus tunnistab boikoti seaduslikuks ja Eesti Merelaevandus peab kõnealusest liinist loobuma, ei lähe enam kaua, kui ITF meid ametlikult mugavuslipu maaks kuulutab,» lubas Rein Merisalu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele