• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.03.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transpordi arengukava pole võimalik täita

Vare ütles eilsel valitsuse pressikonverentsil, et ta ei saa transpordi arengukava realiseerimiseks vajalikku summat nimetada, kuid sellist raha pole riigil kindlasti. Suur osa kulutustest langeb kohalikele omavalitsustele, kelle tulubaasi tuleb ülesande täitmiseks muuta, lausus Vare.
Üksnes teede korrashoiu programmi täitmiseks vajab riik ligi 2,7 miljardit krooni aastas. «Ilmselt peab riik võtma laenu ja kaasama erakapitali,» leidis Vare.
Eesti transpordi ja side arengukava kohaselt on transpordi konkurentsivõime ohus, sest transiidiressurss väheneb ja investeerimiskliima halveneb. Probleemide lahendamiseks näeb valitsus ette inimeste käitumisharjumuste muutmist ja olukorra tagamist, kus transpordivahendeid liiguks teedel võimalikult vähe. Sõiduautode piiramatu kasutamine on elu- ja looduskeskkonnale kahjulik, on kirjas valitsuses vastu võetud dokumendis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vare sõnul suunab transpordi arengukava Eesti tegevust Euroopa Liiduga liitumisel ja on suuremate infrastruktuuri investeeringute aluseks.
«Arengukava pessimistlik alatoon tuleb sellest, et minnakse ette kaotama,» ütles Isamaaliidu teede- ja sideministri kandidaat Toivo Jürgenson. Läänemere ümbrus on Jürgensoni sõnul Euroopa kõige kiiremini arenev majanduspiirkond, kuid praegune valitsus pole suutnud soodsat asendit ära kasutada.
Raivo Vare kinnitusel peab uus riigikogu arengukavast lähtuvalt enne Euroopa Liiduga ühinemist vastu võtma üle 60 seaduse ja 500 alamat seadusandlikku akti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele