Transpordi arengukava pole võimalik täita

Vare ütles eilsel valitsuse pressikonverentsil, et ta ei saa transpordi arengukava realiseerimiseks vajalikku summat nimetada, kuid sellist raha pole riigil kindlasti. Suur osa kulutustest langeb kohalikele omavalitsustele, kelle tulubaasi tuleb ülesande täitmiseks muuta, lausus Vare.

Üksnes teede korrashoiu programmi täitmiseks vajab riik ligi 2,7 miljardit krooni aastas. «Ilmselt peab riik võtma laenu ja kaasama erakapitali,» leidis Vare.

Eesti transpordi ja side arengukava kohaselt on transpordi konkurentsivõime ohus, sest transiidiressurss väheneb ja investeerimiskliima halveneb. Probleemide lahendamiseks näeb valitsus ette inimeste käitumisharjumuste muutmist ja olukorra tagamist, kus transpordivahendeid liiguks teedel võimalikult vähe. Sõiduautode piiramatu kasutamine on elu- ja looduskeskkonnale kahjulik, on kirjas valitsuses vastu võetud dokumendis.

Vare sõnul suunab transpordi arengukava Eesti tegevust Euroopa Liiduga liitumisel ja on suuremate infrastruktuuri investeeringute aluseks.

«Arengukava pessimistlik alatoon tuleb sellest, et minnakse ette kaotama,» ütles Isamaaliidu teede- ja sideministri kandidaat Toivo Jürgenson. Läänemere ümbrus on Jürgensoni sõnul Euroopa kõige kiiremini arenev majanduspiirkond, kuid praegune valitsus pole suutnud soodsat asendit ära kasutada.

Raivo Vare kinnitusel peab uus riigikogu arengukavast lähtuvalt enne Euroopa Liiduga ühinemist vastu võtma üle 60 seaduse ja 500 alamat seadusandlikku akti.

Hetkel kuum