Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome tunneliidees kinni

    Euroraili juhataja Martti Asunmaa usub, et Soome ja Eesti vaheline tunnel oleks Soome väliskaubandusele tulevikus oluline ühendustee Euroopaga. Ta toonitab, et kui 2000. aasta suvel valmib Taani ja Rootsi vaheline silla- ja tunneliühendus, jääb Soome ainukeseks arenenud Euroopa riigiks, mis ei suuda ühe öö jooksul oma veoseid toimetada Euroopa suurtele turgudele.
    Eurorail on asunud välja töötama etappe, mille abil saaks tunneli teostamisele luua majanduslikke eeldusi. Firma West-East Railway Services tegevdirektori Pekka Haavisto arvates oleks tunnelil tulevikus läbi Baltimaade kulgevas transpordikoridoris ehk nn Kreeta koridoris oluline koht. Selle marsruut saaks alguse Soomes ja läheks läbi Eesti ja Läti Leetu Kaunasesse, kus see hargneks Valgevene ja Ukraina haruks ning Poola haruks.
    Selle marsruudi kasutuselevõtmise esimesel etapil kasutatakse praegusi roro-tüüpi laevu ning Valgast Lätti minevat raudteed. Kui veoste aastane maht tõuseb 2--3 miljoni tonnini, siis läheb käiku Paldiski sadamast Mõisaküla kaudu Lätti minev marsruut. Kolmandal etapil pannakse käima rongipraamide ühendus kas Hankost või Pikkalast Paldiskisse. Ja kui veoste maht tõuseb juba 10 miljoni tonnini, siis tuleb arvesse tunneli variant, selgitas Pekka Haavisto.
    Tema sõnul kiirendaks Kreeta koridori kasutuselevõttu see, kui mõni transpordifirma hakkaks selle arendamise vastu huvi tundma. Selliste mõjutajate seas nimetab Haavisto Silja Line'i ära ostnud James G. Sherwoodi ja Sea Containerit, Ameerika firmat Omnitrax ja Briti firmat English, Welsh & Scottish Railways, kes on huvitatud Eesti ja Poola vahelise raudtee erastamisest.
    Euroraili tunneliprojektil on Soomes palju vastaseid. Soome transpordiministeeriumi ametnikke kohutab tunneli maksumus. Laevafirmad kardavad konkurentsi.
    Eurorail on asunud nüüd soovitama tunneli otseimat marsruuti Porkkalast Naissaarele. Sellisel juhul oleks tunneli pikkus 40 kilomeetrit ja kaevamistööde maksumus 13,15--21 miljardit krooni. Aastased kapitali- ja käituskulud oleksid umbes 790--1840 miljonit krooni. Investeerimiskulud saaksid kaetud 15--20 aastaga, sõltuvalt veoste hulgast ja tunneli kasutamise maksust.
    Tehnilisest küljest tunneli ehitamine Soomele probleeme ei valmistaks, sest Päijänne tunnel on sellest kaks korda pikem, rõhutas Euroraili juht Asunmaa. Ta lisas, et Taani väinade silla- ja tunneliliikluse maht on ületanud kõik prognoosid ning Prantsusmaa ja Suurbritannia vaheline Eurotunnel, millele Soome asjatundjad ennustasid läbikukkumist, teenis 1998. a juba korraliku kasumi.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Margit Pulk: kobarkäkiepideemia nõuab riigimaja kraamimist, siin on lahendus
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Turud rahunevad pärast suuremat langust
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Analüütikud ja investorid ihuvad karujahiks relvad teravaks
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Reaalajas börsiinfo
Jaapani turgu vallutav Võrumaa šokolaaditootja: väikeettevõtjad vajavad toetusi
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Emotsionaalne esinemine Gaselli Kongressil: et maal äri ajada, pead olema lihtsalt hea inimene
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Läti joobes juhtidelt konfiskeeritud autod jõudsid Ukrainasse
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Mängu- ja spordiväljakute ehitajale Lars Laj Eestile meeldib mõelda kastist välja
Mängu- ja spordiväljakute, eriprojektide ja tee-ehitusega tegelev Lars Laj Eesti OÜ on kohalikul turul tugevalt kanda kinnitanud ning tegutseb aktiivselt ka väljaspool kodumaad. Ettevõtte Balti riikide tegevjuhi Maikol Kriiva sõnul on nende meeskonna tugevus teha tehniliselt keerukaid ja ägedaid projekte ning mõelda kastist välja. Kliendid ja partnerid kinnitavad seda väidet.
Mängu- ja spordiväljakute, eriprojektide ja tee-ehitusega tegelev Lars Laj Eesti OÜ on kohalikul turul tugevalt kanda kinnitanud ning tegutseb aktiivselt ka väljaspool kodumaad. Ettevõtte Balti riikide tegevjuhi Maikol Kriiva sõnul on nende meeskonna tugevus teha tehniliselt keerukaid ja ägedaid projekte ning mõelda kastist välja. Kliendid ja partnerid kinnitavad seda väidet.
Äripäeva raadio pani tehisintellekti otse-eetris proovile
Eelmisel nädalal esitletud ChatGPT juturoboti viimane versioon GPT-4 on omandanud eesti keele tasemel, kus ta suudab parandada tekstides ortograafiat ja stiili ehk õige pea saavad ettevõtjad seda toodetes ja teenustes kasutada.
Eelmisel nädalal esitletud ChatGPT juturoboti viimane versioon GPT-4 on omandanud eesti keele tasemel, kus ta suudab parandada tekstides ortograafiat ja stiili ehk õige pea saavad ettevõtjad seda toodetes ja teenustes kasutada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.