• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tanklaketid lükkavad hinnariski tarbija kaela

    Kolmapäeval tõstsid Eestis suurt turuosa omavad tanklaketid Statoil, Neste ja Shell bensiini hinda. Seni kütuse hinna tõusu leigelt suhtunud konkurentsiamet algatas eile eeluurimise, kahtlustades firmasid kartellikokkuleppes.
    Toimetuse arvates peavad Eesti suuremad kütusemüüjad hakkama ka ise kandma kütuse maailmaturuhinna kõikumise riske. Seni on autokütuse müüjad hinnatõusu riskid jätnud tarbija kanda.
    Turgu valitsevad kolm jaemüügiketti peavad hakkama mõistma, et kliendid on nende partnerid. Seni on üritatud klientidelt võimalikult palju välja pigistada. Hinnatõusule vastatakse väga kiiresti, aga kui hind maailmaturul langeb, siis reageerivad tanklaketid sellele väga uimaselt.
    Oma üleolevat suhtumist tarbijatesse näitasid tanklaketid viimase hinnatõusuga, mida põhjendati tõusuga maailmaturul. Tegelikult on Rotterdami sadamas hind viimastel nädalatel olnud stabiilne ja isegi langenud. Seega ei saa bensiini hinna kerkimist põhjendada antud juhul liikumistega maailmaturul. Pigem on asi konkurentsisuhete puudumises.
    Kui vaagida hinnatõusu toetavaid argumente, siis on kõige tõsiseltvõetavam väide, et suuremate jaekettide välismaised omanikud on pannud paika kasumimarginaali, mida kohalikud juhid peavad rangelt jälgima.
    Tänu minimaalsele konkurentsile on klientide arvamus ning hinnatõusuga kaasnev negatiivne maine Shelli, Statoili ja Neste jaoks teisejärguline ja erinevalt oma klientidest -- näiteks transpordifirmadest -- ei ole kütuse jaemüüjad sunnitud kasumimarginaali vähendama. Äripäeva analüütiku Tõnis Oja arvutuste kohaselt teenivad suured kütuseketid Eestis kasumit 1,00--1,20 krooni kütuseliitrilt.
    See, et tanklaketid lükkavad maailmaturul toimunud kütuse hinna tõusu täielikult tarbija õlule, lööb neile tulevikus bumerangina tagasi. Selle suvega on kolm suurt tanklaketti söövitanud klientide mällu teadmise, et Stat-oili, Neste ja Shelli värve kandvates tanklates on kütus kallis ning need firmad kergitavad hinda isegi siis, kui maailmaturuhind langeb.
    Kindlasti muutub ka suurklientide suhtumine. Et vältida ootamatut kütusekulude kasvu poole aasta pealt, soovitab Äripäev kütusefirmade suurklientidel üritada riske maandada tanklakettidega sõlmitavate tulevikutehingute abil või mõnel muul moel sundida Statoili, Nestet ja Shelli võtma osa maailmaturuhinna tõusu riskist enda kanda.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.