• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SAS teeb ühise aktsia

    SASil on praegu kolme liiki aktsiad ja 50% nendest kuuluvad Rootsi, Taani ja Norra riigile. Kolm Põhjamaad on põhimõtteliselt nõustunud ühise aktsia loomises, mis analüütikute arvates aitaks SASi aktsia kurssi tõsta praeguselt madalalt tasemelt umbes 20% ja teenida riikidel oma aktsiate müügiga rohkem raha.
    SASi üks probleeme on olnud tugevad ametiühingud, eriti Taanis, kus nad on vallandanud streigi niipea, kui nende tahtmine pole läbi läinud. Erastamine oleks selle vastu hea rohi, eriti kui oma personal saab aktsiaid osta, sest siis kaoksid streigiähvardused.
    SASi tegevdirektor Jan Sternberg on avaldanud toetust firma erastamisele, väites, et rahvusvahelises lennunduses piirangute kadumisega kaob riikliku omandi säilitamise vajadus. «Riiklik omand tagab, et monopolfirma ei kuritarvita oma positsiooni. Kuid vaba konkurentsiga liberaalsel turul oleks riiklik omand ajalooline anomaalia,» väitis tegevdirektor.
    Sternberg on aga seisukohal, et SASi edasise erastamise algatus peab tulema omanikult, seega kolme Põhjamaa valitsuselt, mitte tegevjuhtkonnalt. SASi aktsia ühendamine ja erastamine on eelkõige prestiizhiküsimus, sest tuleb otsustada, kuhu riiki tuleb firma peakontor ja kus ta hakkab makse maksma. On märgata, et Taani poliitikud sooviksid meelsasti näha SASi peakontorit Kopenhaagenis, mis aga Rootsi eraaktsionäridele sugugi ei meeldiks. Norra valitsus deklareeris aga alles paar nädalat tagasi, et riigile kuuluvate aktsiate müümine on välistatud.
    Rootsi valitsus on juba 1997. a andnud parlamendile mandaadi, mille kohaselt too võib kahandada riigi osa SASis 50 protsendilt 35-le. Ka Norras ja Taanis on antud samasugune mandaat, kuid seal ei ole riigile jääva aktsiapaki suurust määratletud.
    SASi tegevdirektor Jan Sternberg on välja töötanud firma säästuprogrammi, mille kohaselt tuleb tuleva aasta lõpuks kärpida kulusid kokku 5,4 miljardi Eesti krooni võrra. See programm on kohanud suurt vastuseisu ja ka analüütikud kahtlevad, kas seda suudetakse nõnda ruttu ellu viia. 1,8 miljardit on kavas kokku hoida piletimüügi pealt ja 2,34 miljardit teenindusfirma Gate Gurmet vahetamisega Lufthansa LSG vastu.
    SASi mureks on see, et järsult on vähenenud äriklassis reisijate arv. Et korvata ühe äriklassi reisija minetamise kulusid, tuleb SASi andmetel asemele saada 2--3 turistiklassi reisijat, millega firma pole hakkama saanud.
    Peale põhitegevuse kuulub SASile firmas British Midland 40protsendiline aktsiapakk, mille väärtus on 9,9 miljardit Eesti krooni, ning osa Radisson SASi hotelle.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.