• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pool krooni valimisplakatilt

    Ühe tavalise popstaari kontserti või klubiüritust reklaamiva plakati kleepimise eest teenivad poisid keskmiselt 20 senti. Poliitilise reklaami kandva trükiste levitajad on aga muusikaürituste korraldajatest enam kui kaks korda heldemad. Potentsiaalse kohaliku omavalitsuse liikme näolapiga plakati plangule kinnitamine toob koolipoisist kleepijale sisse kuni 50 senti.
    «Meile lubati 5000 plakatit,» räägib 16aastane Ivan, kes tegeleb lendlehtede jagamise ja plakatite kleepimise «äriga» ligi pool aastat. «Üksi ei saa hakkama, võtan sõbra kaasa, aga kahe pealegi 2500 krooni paari päeva eest pole paha.»
    Valmisplakati hind on tavalisest kõrgem, sest erinevalt muudest plakatitest, mis jäetakse rippuma, kuni tuul ja plakatil oleva staari fännid selle ära viivad, tuleb poliitikuid reklaamiv poster pärast valimisi ka ära koristada.
    Ivanile ja tema sõpradele tellimiste hankimisega tegeleb 21aastane Deniss, kes tahtis eelmisel aastal kahe sõbraga luua oma firma, mis korraldaks ainult lendlehtede levitamist ja plakatite kleepimist. Idee jäigi ideeks.
    «See bisnis ei meeldi linnavalitsusele eriti, neilt tuleb praegugi kõige rohkem pahandusi, sest plakatid rikkuvat linnapildi ära,» seletab noormees.
    «Tavaliselt on kaks-kolm suurtellimust kuus, aga vahel pole midagi pika aja jooksul,» jätkab Deniss. «Seda ei saa käsitleda põhilise sissetulekuna, sest tellimuste maht sõltub hooajast.»
    Noormehed ei süvene enda sõnul sellesse, mis poliitiku reklaamikampaanias nad osalevad, mis erakonda kandidaat kuulub ja milliseid vaateid esindab. Kohalike valimiste tulemused huvitavad poisse vähe.
    «Mina olen üldse väga apoliitiline inimene,» sõnab Deniss. «Ma ei tunne huvi, mis vaated on erakonnal, kes kasutab meie teenuseid.»
    Mõõdukate ühe liidri Indrek Kanniku sõnul kasutab tema erakond oma kandidaatide reklaamimiseks ainult ametlikult tellitud pindu. «Isekleepimisega ei hakka tegelema,» räägib Kannik. «Maja seinalt võib reklaami vabalt ära rebida, pärast on see esteetiliselt ebameeldiv.»
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Tallinna börs meelitab mind kohviaroomiga
Investorid kolmeeuroseid kohve iga päev pigem ei tarbi, aga see ei tähenda, et sama raha eest kohvimaailma panustada ei võiks. Tänasest on võimalik märkida Eesti kohvifirma OA Coffee aktsiaid ja ei tea, kas sihilikult või mitte, aga ühe aktsia hinnaks on 3,3 eurot, mis on umbes sama, kui osta üks tass kohvi mis tahes kohvikus. Seega tekib mul küsimus, kumb on kasulikum rahapaigutus.
Investorid kolmeeuroseid kohve iga päev pigem ei tarbi, aga see ei tähenda, et sama raha eest kohvimaailma panustada ei võiks. Tänasest on võimalik märkida Eesti kohvifirma OA Coffee aktsiaid ja ei tea, kas sihilikult või mitte, aga ühe aktsia hinnaks on 3,3 eurot, mis on umbes sama, kui osta üks tass kohvi mis tahes kohvikus. Seega tekib mul küsimus, kumb on kasulikum rahapaigutus.
Raadiohommikus: uue riskifondi miljonid, meelerahu ja politseinikud allilmas
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Raadiohommikus: kust tuleb töökius ning kuidas peab maitsema veganpihv?
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.