Eesti internetikaubamajades saab sel aastalõpul juba edukalt oste teha, paremaks on arenenud maksesüsteem ja suurem on kaubavalik.
Äripäev uuris viit internetikaubamaja. Delfi internetikaupluste turundusjuht Allan Sombri ei teadnud veel, kas ostjate arvu seostada saabuvate pühadega: «Internetikaubandus on nii kiiresti kasvav, et praegu ei tea tõesti, kas uusi kliente on tulnud jõuluostude pärast või lihtsalt üldise areneva trendiga.» Sombri nimetab internetiostusid sel aastal ainulaadseks võimaluseks osta kingid ja need ka kulleriga kohale saata. Päkapikud viivad kauba Tallinnas kohale paari päeva jooksul, mujal Eestis läheb 2--4 päeva.
Üks suuremaid internetipoode Index 100 kaitseb sideseanssi poe ja ostja vahel turvakanaliga, millest annab märku kollaseks muutuv kinnine tabalukk brauseriaknas. See tähendab, et kauplusega suheldes ei saa keegi niisama lihtsalt seda pealt kuulata. Seega oma krediitkaardi numbrit avaliku võrgu kaudu saates ei pea muretsema, et see võõrastesse kätesse satub.
Index 100 müüb kõike pisiasjadest autoni. Tõsi, enam kui 300 000kroonise sportauto kättesaamiseks ei piisa veel ainult interneti kaudu suhtlemisest, ostu tuleb vormistama minna ikka kohapeale. Internetioksjoni osta.ee leheküljele on jõulude eel ilmunud uus ostumeetod «Ostame koos». Kuna internetis saab kergesti koguda ostusoove samale kaubale, siis on võimalik saada hulgifirmalt kaup hulgihinnaga. Tehingu sõlmimine osta.ee kaudu põhineb enamasti aususel, kuigi oksjonipidajad lubavad sisekontrolliga petturitele kiiresti jälile jõuda. Laserplaadikauplus A Online pakkus internetis lisaks plaatide vaatamisele neid ka interneti vahendusel kehvema kvaliteediga kuulata.
Jõuludeks pakub Delfi e-kingipoodi, kus saab valida sobiva kingi näiteks naturalistist sõbrale, pahadele lastele, iseteadlikule naistuttavale või agressiivsele isale.
Vt. ka tabelit:
e-äride võrdlus