Tele 2, MicroLink Online"i ja Eesti Telefoni Atlase sissehelistamisteenust kasutavad umbes 1000 klienti on saanud mõnesaja kuni kaheksateist tuhande krooniseid arveid Sierra Leones asuvasse sissehelistamiskeskusse helistamise eest, kirjutab Postimees.
Kokku on klientide telefoniarvetele detsembris lisandunud üle 100 000 krooni. Probleem seisneb selles, et osal sissehelistamisteenuste kasutajatel konfigureerib programmijupp, mille nad on eneselegi teadmata saanud internetis surfates, kohaliku sissehelistamisnumbri ümber Sierra Leones asuvaks tasuliseks numbriks.
Suuremad arved saanud kliendid on pöördunud Eesti Telefoni klienditeeninduskeskustesse ja küsinud nõu infotelefonilt.
Eesti Telefoni pressiesindaja Anu Vahtra sõnul on Sierra Leonesse võetud kõned näha kõneeristuses ja koju saadetud telefoniarvel rahvusvaheliste kõnede real. 'Kui on näidatud Sierra Leone kõne, mida klient ei ole teinud, küsib inimene abi kõigepealt meie teenindajatelt,' rääkis Vahtra. Tema sõnul on kõik klienditeenindused võtnud inimeste pretensioonid vastu. 'Kontrollisime kõik üle ja selgus, et kõned on tegelikult tehtud, Eesti Telefoni arvelduse poolt pole vigu tehtud,' selgitas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vahtra ütles, et kuigi kliendi arvel olevad Sierra Leone kõned ei ole sinna tekkinud Eesti Telefoni süül, tuleb firma inimestele vastu ja teeb tagasiarvestuse järgmise kuu arvega.
Eesti Telefoni spetsialistide sõnul on probleem tarkvaraline, mitte tehnoloogiline.
Pettuse skeem on järgmine: sissehelistamisnumber, mille heauskse kliendi arvutisse pahatahtlikult sokutatud programm on kasutaja teadmata üle kirjutanud, on selles riigis tasuline. Tasuline number, mis tavaliselt on mõeldud vaid siseriiklikele kõnedele, on algusest peale mõeldud rahvusvahelistele kõnedele. Niiviisi korjatakse kohalikult telefonifirmalt raha, kusjuures telefoninumbri andnud Sierra Leone telefonifirma juhtkond ei pruugi ise asjast üldse teadlik olla.