Aasta alguses on inkassofirmade võlgnike nimekirjas esinenud suurte transpordifirmade nimed. Võlanõudjate kinnitusel pole transpordisektoris praegu siiski märgata suuremaid makseraskusi kui eelmisel aastal.
Inkassofirma H.E.M.K. Mentor on soovitanud ärisuhetesse mitte astuda krooniliste võlglastega ATV & TAV Grupp ja In Time. ATV & TAV Grupp on suurim Eesti kapitalil logistikakontsern, In Time kuulub aga Rootsi Postile. ATV & TAV Grupi ühe omaniku Tiit Porkveli väitel sattus nende firma krooniliste võlglaste nimekirja vaidluse tõttu ehitusfirmaga, kellega ei jõuta kokkuleppele 4000 krooni tasumises. Porkveli kinnitusel ei ole aga ATV & TAV majandusraskustes. «Võrreldes novembri ja oktoobriga on tänaseks firma olukord normaliseerunud ja makseraskusi enam ei ole,» lausub Porkveli.
Ka H.E.M.K Mentori tegevdirektori Kalle Kadariku ütlusel ei saa nende firmade näidete põhjal kindlasti öelda, et transpordiettevõtetel oleks raskemaks läinud.
Julianuse Inkasso võlgnike nimekirjas on 10--15 transpordifirmat. Sulev Maripuu Julianuse Inkassost ütleb, et massiliseks sellist transpordifirmadest võlgnike arvu pidada ei saa. Maripuu sõnul on transpordifirmade võlad tekkinud peamiselt sellest, et neile endile ollakse võlgu.
Läänemaal tegutseva inkassofirma Raidmani võlgnike nimekirjas ei ole ühtegi transpordiga tegelevat firmat. Madis Salum Raidmanist ütleb, et probleem on pigem vastupidine -- nende poole pöörduvad transpordifirmad, kellele on võlgu jäänud väikesed maakauplused.
Suurimat puhastust veofirmade hulgas alustas eelmisel aastal Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), kes algatas oma võlgnike vastu pankrotimenetlusi 13 korral. 22 firmale on ERAA esitanud pankrotihoiatuse. Selle aasta alguses on ERAA ühe pankrotiavalduse teinud.
Transporditeenuse kasutajad ennast vedajate makseraskustest häirida ei lase. AS Tartu Maja otsis jaanuari lõpus koostööpartnerit, kellelt osta veoteenust betoonelementide transpordiks ehitusplatsidele Tallinnas ja Riias. Tartu Maja müügidirektori Priit Tiru sõnul nad veofirmade kohta taustauuringuid ei teinud. «Meile on oluline, et firma töötaks. Kas ta on sealjuures kütuse või remondi eest võlgu, pole oluline,» räägib Tiru.
Transpordifirmad on kogu aeg üksteisele kõvasti võlgu olnud. Võib-olla nüüd on see süvenenud, sest osa firmasid on hakanud ära kukkuma ja see mõjutab kogu veoketti. Seni on olnud ebanormaalne olukord, et ühte tellimust vahendab kuni viis firmat. Kui esimene firma ära kukub, siis toob see kaasa probleemid kogu järgnevale ketile. Ilmselt on nüüd neid ärakukkujaid rohkem kui tavaliselt.
Loodan, et mõne kuu pärast hakkab olukord normaliseeruma.
Seotud lood
Kuld on eraisiku jaoks üks lihtsamaid ja kergemini arusaadavamaid viise investeerimiseks. Füüsilise kulla ostmine ja müümine ei nõua erilisi eelteadmisi ning investeerimisalast kogemust. Piisab teatud põhitõdede mõistmisest ning nende järgimisest.
Enimloetud
5
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele