• OMX Baltic0,75%269,27
  • OMX Riga0,79%876,58
  • OMX Tallinn0,33%1 700,59
  • OMX Vilnius0,76%1 028,71
  • S&P 5000,86%5 745,06
  • DOW 300,11%42 002,12
  • Nasdaq 1,33%18 163,11
  • FTSE 100−1,37%8 189,65
  • Nikkei 225−1%38 937,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,89
  • OMX Baltic0,75%269,27
  • OMX Riga0,79%876,58
  • OMX Tallinn0,33%1 700,59
  • OMX Vilnius0,76%1 028,71
  • S&P 5000,86%5 745,06
  • DOW 300,11%42 002,12
  • Nasdaq 1,33%18 163,11
  • FTSE 100−1,37%8 189,65
  • Nikkei 225−1%38 937,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,89
  • 19.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas ministrite palka tuleks tõsta?

Äripäeva pakutud 10 keskmist palka peaministrile ja 8 ministritele on minu arvates natuke palju, kuid ma olen põhimõtteliselt poolt, et ministrite palka tuleb tõsta. Meil on valik tehtud, et ministrite palgad määrab palgaastmestik, siis peaks olema see astmestik kõrgem. Või kui siduda, nagu pakute, keskmise palgaga, siis oleks normaalne proportsioon ehk 8 keskmist palka peaministrile ning 7 ministritele ? ministrite koormused on tõesti üsna suured ning vastutus samuti.
Praegune palgapoliitika pärineb tegelikult ülemnõukogu ajast ning selle on välja töötanud Illar Hallaste, tollase Isamaa liige. Praegu teha nägu, et see on kellegi teise välja mõeldud, ei ole päris aus.
Võib-olla pole päris õige ka põhjendada vajadust tõsta ministrite palka sellega, et võrreldes riigikogu liikmete palkadega on need liiga madalad. See on niisugune abstraktne pahameel. Riigikogu liikme töö pole vähem vastutusrikas. Paraku on jäetud vastutus nagu riigikogu liikme enda otsustada: tahab ? teeb tööd, ei taha ? ei tee, ja midagi ei juhtu ka.
Kahtlemata peab ministrite palk olema kõrgem parlamendiliikmete palgast, kuid meile tundub ebaeetilisena lahendada ainult ministrite palga küsimus, kui samal ajal ei ole täidetud miinimumpalga nõudmisi, rohkemgi veel ? kolmepoolset kokkulepet ametiühingute, tööandjate ja valitsuse vahel miinimumpalga tõstmise osas. Ning samuti on kinni külmutatud kõikide teiste riigiametnike palgad.
Suures plaanis on ministrid ka poliitilised ametnikud ehk teisi sõnu tahan öelda, et seda probleemi ei saa vaadata kitsalt ministrite palga numbrite pealt, kus tõusud on üsna järsud ? tänasel päeval on minister ametnike ametliku palgaastmestiku kõrgeimal astmel. Miks me peaksime aga tegelema ainult ministritega? Asja peab vaatama natuke laiemas plaanis ja komplekssemalt lahendama.
Kogu loos on õige ainult väide, et ministri palk ei saa olla väiksem kui riigikogu liikme palk. Sellega on kogu meie erakond nõus, kuid me oleme jätkuvalt seisukohal, et asja peab vaatama veidi laiemalt.
Nii palju muret viieteistkümne inimese sissetuleku üle ? see ei näe tänase olukorra foonil eriti hea välja.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele