• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 5000,01%6 205,87
  • DOW 300,96%44 518,18
  • Nasdaq −0,53%20 261,02
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 5000,01%6 205,87
  • DOW 300,96%44 518,18
  • Nasdaq −0,53%20 261,02
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 30.08.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Enne konkureerimist kaalu koostöö võimalust

Juhtimisgurud räägivad üha enam koostöö vajadusest. Teadmusjuhtimise ekspert Tony Davies Lotus Consultingust annab oma seminaridel auditooriumile ülesande, mille tulemusena selgub enamikus riikides, et viimne kui üks on kohe valmis omavahel konkureerima. Võitlusvaim on inimestel juba loomu poolest veres.
Sarnase ülesande püstitab oma tudengitele strateegia spetsialist Constantinos C. Markidese Londoni ärikoolis. Ja imestab, et nii paljud osalejad ei tule selle pealegi, et ühiseesmärgi puhul võib koostööd teha.
Kui erinevate inimeste või ettevõtete eesmärk on teenida suuremat kasumit, on mõningatel juhtudel otstarbekam teineteist toetada, selle asemel et kogu energia paisata rivaali vastu võitlemisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ettevõtluses võib koostöö toimida mitmes vormis. EBSi ettevõtluse õppetooli juhataja Tiit Elenurm ütleb, et uus majandus toob kaasa firmade (isegi osaliselt konkureerivate ettevõtete) koostööd ühiste müügiedendamiskampaaniate, sh ristturunduse vormis. Selles vallas leiame ka Eestist näiteid mobiilside operaatorite ja mobiiltelefonide edasimüüjate ühiselt pakutavate hinnasoodustuste näol.
Muudes valdkondades on ühiste müügiedendamise kampaaniate korraldamisel veel palju kasutamata reserve.
Ühisest müügiedendamisekampaaniast tunduvalt keerulisem on pikaajaline strateegiline liit näiteks uute tootekollektsioonide (üksteist täiendavate toodete süsteemide) väljatöötamiseks. Algeid leidub Eesti mööblitööstuses, kuid välisturul tõhusaks tegutsemiseks oleks vaja palju enamat.
?Kootööstrateegia ilminguks võib olla ka firmade ühinemine, et saavutada sünergiat osapoolte turuosade ja tuumikkompetentsuste vahel,? nendib Tiit Elenurm. Siin leidub näiteid pangandusest aga ka ajakirjanduse vallast.
Ühineda tuleb siis, kui mõlemal ühineval osapoolel hästi läheb. Siis on koostöö arendamiseks ja sünergia saavutamiseks kõige paremad võimalused.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele