• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juht leiutab ja müüb

    Turundus ja sellega seonduv omandab Eesti ettevõtluses üha enam tähelepanu. Vähem räägitakse turundusjuhist kui isiksusest, kes mõjutab või peaks mõjutama mitmeid olulisi valdkondi ettevõttes nii strateegiliselt kui ka taktikaliselt.
    Klassikaliselt peaks turundusjuht tegelema toote arenduse ja pakkumise, hinnakujunduse, jaotuskanalite süsteemiga, ettevõttesisese ja -välise kommunikatsiooniga, inimeste valiku, arendamise, motiveerimise ja hindamise süsteemidega ning protsesside- ja protseduuride ladususe jälgimise ning kujundamisega. Lühidalt öeldes sellega, kuidas toode meie ettevõttest kliendi või tarbijani jõuab. Seega tegeleb turundusjuht juhtimise põhitegevustega ? eesmärkidest lähtuva planeerimise, organiseerimise, kontrolli ja liidriks olemisega. Sõltumata sellest, kas tema vastutada on kõik eelpool loetletud valdkonnad või ainult osa nendest.
    Ettevõtte kontekstis tuleb rollide ja ülesannete jaotamisel lähtuda eelkõige otstarbekusest, püstitatud eesmärkidest, inimeste ambitsioonidest ja teadmistest, oskustest, hoiakutest ning võimekusest. Ettevõtte juhil peaks olema nägemus ettevõtte turundustegevuse põhimõttelistest eesmärkidest ja jaotusest oma ettevõttes. Kui nägemus on olemas, saab otsustada, kas neist eesmärkidest ja tegevustest lähtudes on otstarbekas palgata eraldi inimene või jagada vastutusvaldkonnad, võimu- ja vastutusepiirid mitme inimese vahel.
    Igal juhul on oluline, et keegi juhib turundustegevust pikemaajalisi eesmärke arvestades sihikindlalt, süsteemselt ja terviklikult.
    Vastasel juhul võib iga üksus eraldivõetuna hästi tööd teha, kliendid ei ole aga sellegipoolest rahul.
    Kui turunduslik idee on jäänud ettevõttesiseselt müümata, jooksevad strateegiad ja taktikalised plaanid liiva või käivituvad osaliselt. Töötajad idee teostajatena ei saa aru, mida, miks ja millal tehakse ning kes ja kuidas teeb.
    Turundusjuhi ideed ja mõtted on inimestele võõrad ja peavadki olema, sest turundus tegeleb eelkõige ?homse? kujundamisega. Seega on turundusjuhi esmane roll müüa oma ideid nende elluviijatele ehk ettevõtte töötajatele.
    Autor: Hille Luht
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tegelikult oleme me eriolukorras – käitugem siis vastavalt
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Reklaamimüügi TOPi võitja: olime valmis suuremaks kukkumiseks
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Fotod: varju hoidnud ERIALi niiditõmbajad astusid kohtu ette
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.