• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Juht leiutab ja müüb

Turundus ja sellega seonduv omandab Eesti ettevõtluses üha enam tähelepanu. Vähem räägitakse turundusjuhist kui isiksusest, kes mõjutab või peaks mõjutama mitmeid olulisi valdkondi ettevõttes nii strateegiliselt kui ka taktikaliselt.
Klassikaliselt peaks turundusjuht tegelema toote arenduse ja pakkumise, hinnakujunduse, jaotuskanalite süsteemiga, ettevõttesisese ja -välise kommunikatsiooniga, inimeste valiku, arendamise, motiveerimise ja hindamise süsteemidega ning protsesside- ja protseduuride ladususe jälgimise ning kujundamisega. Lühidalt öeldes sellega, kuidas toode meie ettevõttest kliendi või tarbijani jõuab. Seega tegeleb turundusjuht juhtimise põhitegevustega ? eesmärkidest lähtuva planeerimise, organiseerimise, kontrolli ja liidriks olemisega. Sõltumata sellest, kas tema vastutada on kõik eelpool loetletud valdkonnad või ainult osa nendest.
Ettevõtte kontekstis tuleb rollide ja ülesannete jaotamisel lähtuda eelkõige otstarbekusest, püstitatud eesmärkidest, inimeste ambitsioonidest ja teadmistest, oskustest, hoiakutest ning võimekusest. Ettevõtte juhil peaks olema nägemus ettevõtte turundustegevuse põhimõttelistest eesmärkidest ja jaotusest oma ettevõttes. Kui nägemus on olemas, saab otsustada, kas neist eesmärkidest ja tegevustest lähtudes on otstarbekas palgata eraldi inimene või jagada vastutusvaldkonnad, võimu- ja vastutusepiirid mitme inimese vahel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Igal juhul on oluline, et keegi juhib turundustegevust pikemaajalisi eesmärke arvestades sihikindlalt, süsteemselt ja terviklikult.
Vastasel juhul võib iga üksus eraldivõetuna hästi tööd teha, kliendid ei ole aga sellegipoolest rahul.
Kui turunduslik idee on jäänud ettevõttesiseselt müümata, jooksevad strateegiad ja taktikalised plaanid liiva või käivituvad osaliselt. Töötajad idee teostajatena ei saa aru, mida, miks ja millal tehakse ning kes ja kuidas teeb.
Turundusjuhi ideed ja mõtted on inimestele võõrad ja peavadki olema, sest turundus tegeleb eelkõige ?homse? kujundamisega. Seega on turundusjuhi esmane roll müüa oma ideid nende elluviijatele ehk ettevõtte töötajatele.
Autor: Hille Luht

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele