Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SUV vallutab massid
Rahvas nõuab SUVe (sports utility vehicles) ja rahvas peab seda saama. Seda tõestas Honda CRV võidukäik Eestis ja mitte ainult meil. Kogu maailm on aru saanud, et mida kõrgem ja suuremate ratastega on auto, seda julgem on temaga sõita, mida parem on auto läbivusvõime, seda praktilisem ta on jne jne.
Lähiajal toovad oma linnamaasturi turule Mazda, Ford, Nissan, Hyundai jt. Pariisi autonäitusel esitlesid oma nägemust SUVdest Mitsubishi, Audi jt ja need on juba tõeliselt sportlikud maasturid.
Ehkki "päris" Maverick, mis peatselt ka meieni jõuab, näeb välja tunduvalt tagasihoidlikum, armastatakse linnamaastureid ikka veelgi atraktiivsemaks muuta. Pariisi autonäitusel väljas olnud Ford Maverick on igatahes üsna pilkuköitev, mis sest, et tuuningfirma käsi mängus on.
Audi esmaesitles Pariisis oma uut "stepihunti", mis on kompott Allroadist, TTst, A3st jne. 3,2-liitrine V6-mootor viib kupekerega kõikjelasõitjat edasi 230 km/h, nullist sajani kiirendab kaheksa sekundiga. Mõistagi on tegemist veel disainikontseptiga, tootmiskõlblikust autost on tiba vara rääkida.
Kevadel Genfis esmaesitletud Mazda Tribute on oma põhiolemuselt sama auto, mis Ford Maverick ja peaks Eestisse jõudma juba lähiajal. Auto on seitsmekohaline, tema jõuallikateks on kaheliitrine reas- ja kolmeliitrine V6-mootor. Viimane variant koos automaatkäigukastiga.
Esialgu küll veel kontseptauto tasandil olev Mitsubishi võitis Pariisi autonäituse külastajate südame. Jõuline, sportlik, kuid samas sõiduautolikult nägus linnamaastur tõotab kunagi tootmisse jõudes kujuneda üheks trendiloojaks SUVde maailmas. Millal ja kas üldse see meie teedele jõuab, pole Mitsubishi veel avalikustanud.