Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bürookaupade tellimine netist on varjusurmas
Laias laastus jagunevad neti teel bürookaupade ostmise teenust pakkuvad firmad kaheks ? ühed on teenusega turul olnud umbes 2 aastat, teised on alustanud vaid paar kuud tagasi. Kuid varem alustanud on oma müügieduga samas seisus kui uustulnukad.
Enamasti on kaupade tellimine ning kogu ostuprotsess lihtsalt ja loogiliselt ära seletatud, nii et ei jäägi muud teha, kui vajalikud kaubad ostukorvi klikata, raha ära maksta ning kaupade kohaletoomist ootama jääda. Maksmisel on enamlevinud kas sularaha kaupa toova autojuhi kätte või pangaülekanne.
Puudusena saab välja tuua asjaolu, et mõnes poes ei ole ära märgitud näiteks tellimuse täitmise tähtaega või kauba kohaletoomise hinda ? see aga sunnib telefonitoru haarama ja firmasse helistama. Sel juhul võiks juba samahästi esitada tellimuse ka telefoni teel. Ning sellist võimalust lõviosa kliente ka kasutab.
Kontorikaupu neti teel müüvate firmade esindajad nendivad kui ühest suust, et interneti teel ostetakse kaupa siiski väga vähe.
Alates selle aasta märtsist neti teel kauplemise võimalust pakkuva ASi BK Eesti kontoritarvete müügispetsialist Mari Remmelgas toob võrdluse, et kui telefoni ja faksi teel saabub päevas 10-20 tellimust, siis interneti teel laekub sama arv tellimusi kuus. Remmelgas mainib siiski, et kui nad on oma klientidele öelnud, et ka internetist saab bürootarbeid tellida, on mõned neist seda võimalust kasutama hakanud. Remmelgas ütleb, et tallegi meeldib tegelikult kaupu tellides rohkem telefoni kasutada, sest internetis tekib mingil hetkel nö ?must auk? ? tagasiside pole nii kiire kui telefonitsi.
Ka ASi Office Line juhataja Allar Korjas nendib, et neti teel tuleb nädalas alla 10 tellimuse, telefoni ja faksi teel aga umbes 50 tellimust päevas.
?Interneti kaudu kontoritarvete tellimine sõltub inimeste valmisolekust internetti kasutada ja firma juhtkonna seisukohast,? leiab
Firma koduleheküljel on Office Line kontoritarvete tellimise teenust pakkunud juba üle kahe aasta. Korjas nendib, et teenuse kasutajate arvu kasv on olnud marginaalne.
Paar kuud tagasi alustas bürookaupade müüki ka Delfi portaal, mis on Office Line hallata. Delfi tootevalik on koostatud rohkem eratarbijate ja kodukonori vajadustega arvestades.
Ella Tivak, Hansapanga ostujuhttellija
Hansapank tellib kõigi oma kontorite tarvis kontorikaubad interneti teel Büroomaailmast.
Umbes kaks aastat tagasi korraldasime konkursi firma leidmiseks, kes meid bürootarvetega varustama hakkaks ning võitjaks tuli AS Büroomaailm. Meie erisoov oli, et saaksime kontorikaupu tellida interneti teel ning siis töötasimegi koos sellise projekti välja. Netikaubandus on soodne suuremahuliste ostude puhul, paari klade ostmiseks ei ole muidugi mõtet sellist teenust kasutada.
Inimesed ei ole veel sellise teenuse mugavusest aru saanud. Ehk ollakse veel harjumuse küüsis, et telefonitoru tõstes kaupa tellida.