• OMX Baltic0,12269,58
  • OMX Riga−0,56926,06
  • OMX Tallinn−0,031 748,13
  • OMX Vilnius0,311 000,15
  • S&P 500−0,715 505
  • DOW 30−0,9340 287,53
  • Nasdaq −0,8117 726,94
  • FTSE 100−0,68 155,72
  • Nikkei 225−0,1640 063,79
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,7
  • OMX Baltic0,12269,58
  • OMX Riga−0,56926,06
  • OMX Tallinn−0,031 748,13
  • OMX Vilnius0,311 000,15
  • S&P 500−0,715 505
  • DOW 30−0,9340 287,53
  • Nasdaq −0,8117 726,94
  • FTSE 100−0,68 155,72
  • Nikkei 225−0,1640 063,79
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,7
  • 12.06.01, 00:00

Telereklaami osakaal meediareklaamis kasvas

Kogu maailma ligi 300 miljardi USA dollari suurusest meediareklaamipanusest kuulub telereklaamile üle 38%. Kümme aastat tagasi oli telekanalite osakaal kogu meediareklaamiturust 32%. Enamik sellest on võidetud trükireklaami osakaalu vähendamise arvel.
Eestis on olukord maailma keskmisest mõnevõrra erinev. Kuulume väga selgelt Põhjamaade hulka, kus telereklaami osakaal meediareklaami kogupanustest kõigub 15?25% vahel. Eelmisel aastal ulatus telereklaami osakaal Eestis 23%ni, mis tähendas telereklaami osakaalu kasvu, võrreldes üle-eelmise aasta 20% osakaaluga.
Telereklaami väiksem osakaal ei seondu Eestis vähese televiisori vaatamisega, 2000. aastal kulutasid eestimaalased televiisori vaatamisele keskmiselt 4 tundi ja 10 minutit päevas. Kuid nagu teisteski Põhjamaades, on Eestis väga tugev ajalehtede lugemise tava, mistõttu konkureerib trükimeedia reklaamikanalina televisiooniga edukamalt kui maailmas keskmiselt.
Kuni viimase ajani oli telereklaami kasutamist piiravaks teguriks see, et venekeelsete telekanalite vaatajad jäid kohalikust telereklaamiturust kõrvale. Nüüd on võimalik kasutada ka kohaliku reklaamimüügiga venekeelseid kanaleid ? RTR Eesti ja ORT TEM, mis on kindlasti mõjunud positiivselt televisiooni kui reklaamikanali kasutamisele.
Oma piirangu seab seegi, et televisioon on paratamatult suurreklaamijate meediakanal. Kõrgetasemeliste reklaamiklippide tootmiskulu (meenutagem kasvõi väidetavalt EMT reklaami tootmisele kulunud poolteist miljonit krooni) on takistuseks paljudele väiksematele reklaamijatele.
Selle aasta esimeses kvartalis näitas Eesti telereklaamiturg kasvutrendi, kuid erinevate turul tegutsejate kommentaaridele tuginedes võib üpris kindlalt väita, et osa hinnakirjajärgsetele hindadele põhinevast arvestuslikust kasvust on ära tarbinud kasvanud allahindlused, eriti kogu telereklaamieelarve konsolideerimisel ühte telekanalisse. Keskmisest suuremad on ka allahindlused suurreklaamijatele ja uutele telereklaamijatele. Kuna täpne reklaamimüügihind ja allahindlusmäär on enamasti ärisaladus, põhinevad võrdlused reklaamisekundite hulgal.
Enim on Eesti elanikud selle aasta esimestel kuudel näinud Colgate-Palmolive?i toodete reklaami ? kogupikkuses üle 200 tuhande sekundi ehk erinevatel kanalitel kokku üle kahe päeva. Colgate-Palmolive?ile järgnevad Coca-Cola ning Procter&Gamble. Eelmisel aastal olid ostetud reklaamisekundite lõikes suurimateks reklaamijateks Procter&Gamble, Unilever, L?Oreal.
Informatsioon Eesti telereklaamituru kohta pärineb Emori (varem BMF Gallup Media) Reklaamipanuste monitooringuuringu andmebaasist.
Autor: Margo Veskimägi

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.07.24, 11:28
Kulla hind hüppas uute rekorditeni, 2500 dollari tase on käeulatuses
Kulla hind tõusis nii dollaris kui euros uute rekorditeni. Turgude hinnangul on pärast Föderaalreservi juhi Jerome Powelli esmaspäevast sõnavõttu aina tõenäolisem, et keskpank otsustab juba septembris intressimäärasid kärpida. Just see andis lühiajalist pilti vaadates kullale tõuke ületada maikuus saavutatud tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele