Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Telereklaami osakaal meediareklaamis kasvas

    Kogu maailma ligi 300 miljardi USA dollari suurusest meediareklaamipanusest kuulub telereklaamile üle 38%. Kümme aastat tagasi oli telekanalite osakaal kogu meediareklaamiturust 32%. Enamik sellest on võidetud trükireklaami osakaalu vähendamise arvel.
    Eestis on olukord maailma keskmisest mõnevõrra erinev. Kuulume väga selgelt Põhjamaade hulka, kus telereklaami osakaal meediareklaami kogupanustest kõigub 15?25% vahel. Eelmisel aastal ulatus telereklaami osakaal Eestis 23%ni, mis tähendas telereklaami osakaalu kasvu, võrreldes üle-eelmise aasta 20% osakaaluga.
    Telereklaami väiksem osakaal ei seondu Eestis vähese televiisori vaatamisega, 2000. aastal kulutasid eestimaalased televiisori vaatamisele keskmiselt 4 tundi ja 10 minutit päevas. Kuid nagu teisteski Põhjamaades, on Eestis väga tugev ajalehtede lugemise tava, mistõttu konkureerib trükimeedia reklaamikanalina televisiooniga edukamalt kui maailmas keskmiselt.
    Kuni viimase ajani oli telereklaami kasutamist piiravaks teguriks see, et venekeelsete telekanalite vaatajad jäid kohalikust telereklaamiturust kõrvale. Nüüd on võimalik kasutada ka kohaliku reklaamimüügiga venekeelseid kanaleid ? RTR Eesti ja ORT TEM, mis on kindlasti mõjunud positiivselt televisiooni kui reklaamikanali kasutamisele.
    Oma piirangu seab seegi, et televisioon on paratamatult suurreklaamijate meediakanal. Kõrgetasemeliste reklaamiklippide tootmiskulu (meenutagem kasvõi väidetavalt EMT reklaami tootmisele kulunud poolteist miljonit krooni) on takistuseks paljudele väiksematele reklaamijatele.
    Selle aasta esimeses kvartalis näitas Eesti telereklaamiturg kasvutrendi, kuid erinevate turul tegutsejate kommentaaridele tuginedes võib üpris kindlalt väita, et osa hinnakirjajärgsetele hindadele põhinevast arvestuslikust kasvust on ära tarbinud kasvanud allahindlused, eriti kogu telereklaamieelarve konsolideerimisel ühte telekanalisse. Keskmisest suuremad on ka allahindlused suurreklaamijatele ja uutele telereklaamijatele. Kuna täpne reklaamimüügihind ja allahindlusmäär on enamasti ärisaladus, põhinevad võrdlused reklaamisekundite hulgal.
    Enim on Eesti elanikud selle aasta esimestel kuudel näinud Colgate-Palmolive?i toodete reklaami ? kogupikkuses üle 200 tuhande sekundi ehk erinevatel kanalitel kokku üle kahe päeva. Colgate-Palmolive?ile järgnevad Coca-Cola ning Procter&Gamble. Eelmisel aastal olid ostetud reklaamisekundite lõikes suurimateks reklaamijateks Procter&Gamble, Unilever, L?Oreal.
    Informatsioon Eesti telereklaamituru kohta pärineb Emori (varem BMF Gallup Media) Reklaamipanuste monitooringuuringu andmebaasist.
    Autor: Margo Veskimägi
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Euroopa lennufirmadel läheb hästi, aga mitte nende aktsiail
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Swedbank: märgid lubavad majandusele taastumist Soome ja Rootsi ehitus kiratseb
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.