• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 27.06.01, 09:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaubanduse uuringu tulemused näitavad kasvuperspektiivi

36-s riigis läbi viidud e-kaubanduse uuringu tulemused näitavad internetist ostnute osakaalu 50%-list kasvu viimase aasta jooksul, teatas ASi Emor uuringusuuna juht Ülle Pärnoja,
E-kaubanduse areng Eestis edestab paljusid Ida-Euroopa riike, kuid maailma e-kaubanduse liiderriikide tasemeni on veel palju kasvuruumi
Internetikasutus on uuringus osalenud riikides kasvanud aasta jooksul keskmiselt 27%-lt 31%-le täisealisest elanikkonnast. Eesti kuulub viimase kuu jooksul internetti kasutanute 29%-se osakaaluga keskmiselt internetiseerunud riikide hulka. Kõige laiem on interneti levik Norras (63%), Taanis (62%) ja Kanadas (60%). Internetikasutuse leviku poolest edestab Eesti oluliselt Lätit ja Leedut, kus internetikasutajaid oli vastavalt 13% ja 9%, kuid jääb Soomest (45%) veel oluliselt maha.
Koos internetikasutuse kasvuga on viimase aasta jooksul aset leidnud veel kiirem e-kaubanduse populaarsuse kasv ? seda vaatamata internetiärile osaks saanud valdavalt negatiivsele meediakajastusele. Kui aasta tagasi oli ühe kuu jooksul interneti kaudu tooteid või teenuseid ostnud 10% kõikidest internetikasutajatest, siis nüüd juba 15%. E-kaubanduse leviku esikolmiku moodustavad USA (33% internetikasutajatest), Saksamaa (28%) ja Suurbritannia (24%).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eestis oli uuringule eelneva kuu jooksul interneti vahendusel kaupu või teenuseid ostnud 6% internetikasutajatest. See on kaks korda enam kui lõunanaabrid Lätis-Leedus (3%), kuid ligi kolm korda vähem kui põhjanaabrid soomlased (17%).
Kõige ostetumateks kaupadeks internetis on jätkuvalt raamatud ja CD-d/muusika, kolmandale kohale on tõusnud garderoobikaubad.
Andmete allikaks on Emori partnerfirma TNS Interactive poolt koordineeritud Globaalne e-kaubanduse uuring, mille käigus küsitleti enam kui 42 000 inimest 36-s riigis üle maailma. Eestis viidi uuring läbi märtsis-aprillis 2001 ja küsitleti 1000 inimest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele