• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,14%5 656,05
  • DOW 30−0,34%41 227,95
  • Nasdaq −0,17%17 897,87
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,35
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,14%5 656,05
  • DOW 30−0,34%41 227,95
  • Nasdaq −0,17%17 897,87
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,35
  • 27.06.01, 09:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaubanduse uuringu tulemused näitavad kasvuperspektiivi

36-s riigis läbi viidud e-kaubanduse uuringu tulemused näitavad internetist ostnute osakaalu 50%-list kasvu viimase aasta jooksul, teatas ASi Emor uuringusuuna juht Ülle Pärnoja,
E-kaubanduse areng Eestis edestab paljusid Ida-Euroopa riike, kuid maailma e-kaubanduse liiderriikide tasemeni on veel palju kasvuruumi
Internetikasutus on uuringus osalenud riikides kasvanud aasta jooksul keskmiselt 27%-lt 31%-le täisealisest elanikkonnast. Eesti kuulub viimase kuu jooksul internetti kasutanute 29%-se osakaaluga keskmiselt internetiseerunud riikide hulka. Kõige laiem on interneti levik Norras (63%), Taanis (62%) ja Kanadas (60%). Internetikasutuse leviku poolest edestab Eesti oluliselt Lätit ja Leedut, kus internetikasutajaid oli vastavalt 13% ja 9%, kuid jääb Soomest (45%) veel oluliselt maha.
Koos internetikasutuse kasvuga on viimase aasta jooksul aset leidnud veel kiirem e-kaubanduse populaarsuse kasv ? seda vaatamata internetiärile osaks saanud valdavalt negatiivsele meediakajastusele. Kui aasta tagasi oli ühe kuu jooksul interneti kaudu tooteid või teenuseid ostnud 10% kõikidest internetikasutajatest, siis nüüd juba 15%. E-kaubanduse leviku esikolmiku moodustavad USA (33% internetikasutajatest), Saksamaa (28%) ja Suurbritannia (24%).
Eestis oli uuringule eelneva kuu jooksul interneti vahendusel kaupu või teenuseid ostnud 6% internetikasutajatest. See on kaks korda enam kui lõunanaabrid Lätis-Leedus (3%), kuid ligi kolm korda vähem kui põhjanaabrid soomlased (17%).
Kõige ostetumateks kaupadeks internetis on jätkuvalt raamatud ja CD-d/muusika, kolmandale kohale on tõusnud garderoobikaubad.
Andmete allikaks on Emori partnerfirma TNS Interactive poolt koordineeritud Globaalne e-kaubanduse uuring, mille käigus küsitleti enam kui 42 000 inimest 36-s riigis üle maailma. Eestis viidi uuring läbi märtsis-aprillis 2001 ja küsitleti 1000 inimest.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele