Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana auto eest saab uue auto

    Selline praktika, kui tullakse uut autot ostma vana autot sissemaksena kasutades, on üsna tavaline, kinnitavad automüüjad. Autovahetajad võib jagada n-ö esimese ja teise ringi omaks: esimesed vahetavad oma mõne aasta vanuse auto uhiuue vastu ja teise ringi omad vahetavad mõne aasta vanuse vastu oma tunduvalt vanema sõiduki.
    Paljudel juhtudel saab oma vana auto eest peaaegu turuhinna, sest automüüjad ei teeni kasumit vana auto ostu pealt, vaid uut autot müües.
    Mehis Madisson Japautost, mis müüb Seate ja Suzukisid, ütles, et nende müüdavate automarkide puhul ostetakse vana auto tagasi enam-vähem turuhinnaga. Muude markide puhul arvestatakse vana autot sissemaksuks natuke alla turuhinna, sest esindusse tullakse ka vanu autosid valima ikka eelkõige seal esindatavate markide seast. Kui vana auto on tehniliselt väga halvas korras, siis vahetuskaupa mõistagi ei toimu. 90 autodest ostetakse Japautos liisinguga ja väga palju tehinguid sõlmitakse sissemaksu vana autoga tehes.
    Mustamäel äsjaavatud Fakto Mustamäe Auto salongis on uued Nissanid ja Fiatid. Müügijuht Rait Mamers soovitab esimese sammuna välja valida uus auto, siis hinnata ära vana ja kolmandaks valida finantseerimisskeem. Neljas samm aga on kõige lihtsam: klient sõidab vana autoga kohale ja salongist lahkub juba uuega. Mamers ütleb, et vastu võetakse kõik automargid, kuid ?võõraste? markide puhul läheb pisut rohkem aega, sest toodud vana auto kohta hangitakse infot ja kontrollitakse tema seisundit.
    ?Meil on siin järjekord. Näiteks Nissan Almera on väga nõutud, inimesed ootavad, kuni tuleb mõni kasutatud Almera,? näitab müügijuht 1996. aasta autot. Sellise vastu saaks uue Nissan Almera alla 3000 krooni eest kuus, kui vana sissemaksuks ära anda ja siis uus liisida.
    Peugeot?sid müüva Kommest Auto müügijuht Marek Vihuri arvab, et varem või hiljem on uue auto ostmine vanaga sissemaksu tehes valdav skeem, kuidas sõiduvahendit uuendada. ?Vaatame vana auto üle, see ei pea olema Peugeot,? selgitab Vihuri. ?Eraisikult võtame auto komisjonimüüki ja firmale tasume arvega.? Liisitud Peugeot? kohta küsitakse jääkväärtus liisingufirmalt. ?Me maksame vana auto eest ikka realistliku hinna, me ei ürita selle pealt lisatulu teenida,? kinnitab müügijuht.
    ?Loomulikult on võimalik meil vahetada oma kasutatud sõiduauto uue vastu,? kinnitab ka Viking Motorsi müügidirektor Kalle Kuuspalu. Tema sõnul müüakse sel viisil ligikaudu pooled autod, tulevikus polegi ehk suures osas võimalik teisiti uusi autosid müüa.
    Viking Motorsis sõltub kasutatud auto sisseostuhind paljudest teguritest: analoogse auto turuhind, auto ajalugu, läbisõit, tehniline seisukord, varustustase, mis autot vastu soovitakse osta. ?Nii on näiteks väga keeruline teha vahetust 2 aasta vanune Jaguar sisse ja uus Opel Corsa vastu,? ütleb Kuuspalu. ?Meil puudub huvi osta ka vanemaid autosid kui 10 aastat, sest oleme eelkõige uute autode esindus ning uute kõrvalt käiakse meil otsimas ka 2?5aastaseid autosid. Samas oleme teinud ka erandeid isegi 15aastaste autode sisseostmisel.?
    Mariine Auto, mis esindab Subarut, teeb nagu paljud teisedki, pakkudes kliendile vahetuskaupa nii, et vahetaja ei jääks hetkekski autota. Kui kaup koos ja tagasiostutingimused kokku lepitud, sõidab klient vana autoga edasi seni, kuni uus saabub ja ette valmistatakse, siis sõidab ühe autoga meie juurde ja teisega tagasi,? kirjeldab protsessi Andrus Valma. Levinumate autode puhul, millel tugev järelturg, on hind kõrgem.
    Info-Autos saab ühe uue auto ostmisel tagastada ja sissemaksena arvestada kuni kolme autot. Autod hinnatakse turuväärtuse järgi.
    Auser Autos on välja kujunenud, et tagasiostuhind moodustab umbes 80 turuhinnast. Kuid väga palju oleneb ka, millises hinnaklassis plaanib klient firmast uut autot osta. Kui tagasiantav auto on sellist marki, millega ettevõte tegeleb, siis võib hind kujuneda ka kõrgem.
    ?Eelistame Mercedes-Benzi, kuna sellisel puhul oskame paremini hinnata situatsiooni,? vastab Mercedes-Benzi esindava Silberauto turundusjuht Üllar Born küsimusele, kas uut ostes võib vana sissemaksuks anda. Kliendile tehakse Silberautos sisseostuhinna pakkumine, mis on 5?10 madalam turuväärtusest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.