Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana auto eest saab uue auto

    Selline praktika, kui tullakse uut autot ostma vana autot sissemaksena kasutades, on üsna tavaline, kinnitavad automüüjad. Autovahetajad võib jagada n-ö esimese ja teise ringi omaks: esimesed vahetavad oma mõne aasta vanuse auto uhiuue vastu ja teise ringi omad vahetavad mõne aasta vanuse vastu oma tunduvalt vanema sõiduki.
    Paljudel juhtudel saab oma vana auto eest peaaegu turuhinna, sest automüüjad ei teeni kasumit vana auto ostu pealt, vaid uut autot müües.
    Mehis Madisson Japautost, mis müüb Seate ja Suzukisid, ütles, et nende müüdavate automarkide puhul ostetakse vana auto tagasi enam-vähem turuhinnaga. Muude markide puhul arvestatakse vana autot sissemaksuks natuke alla turuhinna, sest esindusse tullakse ka vanu autosid valima ikka eelkõige seal esindatavate markide seast. Kui vana auto on tehniliselt väga halvas korras, siis vahetuskaupa mõistagi ei toimu. 90 autodest ostetakse Japautos liisinguga ja väga palju tehinguid sõlmitakse sissemaksu vana autoga tehes.
    Mustamäel äsjaavatud Fakto Mustamäe Auto salongis on uued Nissanid ja Fiatid. Müügijuht Rait Mamers soovitab esimese sammuna välja valida uus auto, siis hinnata ära vana ja kolmandaks valida finantseerimisskeem. Neljas samm aga on kõige lihtsam: klient sõidab vana autoga kohale ja salongist lahkub juba uuega. Mamers ütleb, et vastu võetakse kõik automargid, kuid ?võõraste? markide puhul läheb pisut rohkem aega, sest toodud vana auto kohta hangitakse infot ja kontrollitakse tema seisundit.
    ?Meil on siin järjekord. Näiteks Nissan Almera on väga nõutud, inimesed ootavad, kuni tuleb mõni kasutatud Almera,? näitab müügijuht 1996. aasta autot. Sellise vastu saaks uue Nissan Almera alla 3000 krooni eest kuus, kui vana sissemaksuks ära anda ja siis uus liisida.
    Peugeot?sid müüva Kommest Auto müügijuht Marek Vihuri arvab, et varem või hiljem on uue auto ostmine vanaga sissemaksu tehes valdav skeem, kuidas sõiduvahendit uuendada. ?Vaatame vana auto üle, see ei pea olema Peugeot,? selgitab Vihuri. ?Eraisikult võtame auto komisjonimüüki ja firmale tasume arvega.? Liisitud Peugeot? kohta küsitakse jääkväärtus liisingufirmalt. ?Me maksame vana auto eest ikka realistliku hinna, me ei ürita selle pealt lisatulu teenida,? kinnitab müügijuht.
    ?Loomulikult on võimalik meil vahetada oma kasutatud sõiduauto uue vastu,? kinnitab ka Viking Motorsi müügidirektor Kalle Kuuspalu. Tema sõnul müüakse sel viisil ligikaudu pooled autod, tulevikus polegi ehk suures osas võimalik teisiti uusi autosid müüa.
    Viking Motorsis sõltub kasutatud auto sisseostuhind paljudest teguritest: analoogse auto turuhind, auto ajalugu, läbisõit, tehniline seisukord, varustustase, mis autot vastu soovitakse osta. ?Nii on näiteks väga keeruline teha vahetust 2 aasta vanune Jaguar sisse ja uus Opel Corsa vastu,? ütleb Kuuspalu. ?Meil puudub huvi osta ka vanemaid autosid kui 10 aastat, sest oleme eelkõige uute autode esindus ning uute kõrvalt käiakse meil otsimas ka 2?5aastaseid autosid. Samas oleme teinud ka erandeid isegi 15aastaste autode sisseostmisel.?
    Mariine Auto, mis esindab Subarut, teeb nagu paljud teisedki, pakkudes kliendile vahetuskaupa nii, et vahetaja ei jääks hetkekski autota. Kui kaup koos ja tagasiostutingimused kokku lepitud, sõidab klient vana autoga edasi seni, kuni uus saabub ja ette valmistatakse, siis sõidab ühe autoga meie juurde ja teisega tagasi,? kirjeldab protsessi Andrus Valma. Levinumate autode puhul, millel tugev järelturg, on hind kõrgem.
    Info-Autos saab ühe uue auto ostmisel tagastada ja sissemaksena arvestada kuni kolme autot. Autod hinnatakse turuväärtuse järgi.
    Auser Autos on välja kujunenud, et tagasiostuhind moodustab umbes 80 turuhinnast. Kuid väga palju oleneb ka, millises hinnaklassis plaanib klient firmast uut autot osta. Kui tagasiantav auto on sellist marki, millega ettevõte tegeleb, siis võib hind kujuneda ka kõrgem.
    ?Eelistame Mercedes-Benzi, kuna sellisel puhul oskame paremini hinnata situatsiooni,? vastab Mercedes-Benzi esindava Silberauto turundusjuht Üllar Born küsimusele, kas uut ostes võib vana sissemaksuks anda. Kliendile tehakse Silberautos sisseostuhinna pakkumine, mis on 5?10 madalam turuväärtusest.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Poliitmuda lendab mis kole, aga tegelikult pole katki midagi
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Marek Kiisa nipid iduinvesteeringute valimiseks
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Neinar Seli: mul on praegu täpselt samasugune tunne nagu 2008. aastal
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Suur galerii: InvesteerimisFestivali esimene päev
Eile algas kolm päeva kestev InvesteerimisFestival.
Eile algas kolm päeva kestev InvesteerimisFestival.
Comodule koondab ärid ühe katuse alla ja saab uue tegevjuhi Kristjan Maruste jätkab emafirma juhina
Eesti tehnoloogiaettevõte Comodule muudab ettevõtte struktuuri ja loob grupi, mis koondab enda alla kolm ettevõtet. Senine Comodule'i juht Kristjan Maruste asub juhtima emaettevõtet, Comodule'i ette astub teine asutaja Teet Praks.
Eesti tehnoloogiaettevõte Comodule muudab ettevõtte struktuuri ja loob grupi, mis koondab enda alla kolm ettevõtet. Senine Comodule'i juht Kristjan Maruste asub juhtima emaettevõtet, Comodule'i ette astub teine asutaja Teet Praks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.