Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-Piim nõuab saamata tulu

    E-Piima peadirektori Jaanus Muraka kinnitusel on Pärnu kriminaalpolitsei algatanud seoses kaubamärgi vargusega kriminaalasja. ?Kriminaalasjale on nüüd lisatud ka meiepoolne rahaline nõue,? ütles Murakas.
    Muraka sõnul on E-Piima nõude aluseks E-Piimale kuuluva kaubamärgi Eesti Kuldne Juust läbimüügi vähenemine, sest Tori-Selja piimaühistu on kolm aastat tootnud Kuldset Eesti Juustu ning müünud seda Põltsamaa omast odavamalt.
    ?Meie nõue on septembri lõpu seisuga,? täpsustas Murakas. ?Kui nad jätkavad piraatkauba tootmist, suureneb vastavalt ka nõue.?
    E-Piima esindaja kaubamärgivaidluses, patendivolinik Jüri Käosaar omanimelisest patendibüroost kinnitas, et E-Piim on registreerinud kaubamärgi Eesti Kuldne Juust 6. juunil 2000. aastal. ?E-Piima kaubamärgi vaidlustanud Tori-Selja piimaühistu kaotas tänavu 29. juunil halduskohtus,? rääkis Käosaar ja lisas, et kohtuotsust edasi ei kaevatud.
    E-Piim alustas kallima ja rasvasema eliitjuustu Eesti Kuldne Juust tootmist 1998. aasta suvel. Paari kuu pärast jõudis lettidele Tori-Selja piimaühistus toodetud Kuldne Eesti Juust. ?Tori-Selja tahtis tuntud märgi mõju ära kasutada,? põhjendas Käosaar sarnase juustusordi turuletulekut.
    Jaanus Muraka andmeil on Eesti Kuldse Juustu omaaegne nädalane läbimüük ? 750 kilo ? kahanenud peaaegu olematuks. ?Tori-Selja saab oma juustu odavamalt müüa, sest nad pole juustusordi turuletoomiseks teinud turundus- ega reklaamikulusid,? rääkis Murakas.
    Muraka sõnul on kriminaalasjast ja rahalisest nõudest teadlik ka Tori-Selja piimaühistu. ?Nad pole vastanud meie pakkumisele lõpetada asi ära kohtuväliselt,? ütles Murakas. ?Nõudsime neilt plagiaattoote tootmise lõpetamist ja saamata jäänud tulu hüvitamist.?
    Tori-Selja piimaühistu juhataja Toomas Miller ütles, et tema kaubamärgivaidlust ei kommenteeri. ?Kaubamärkidega tegeleb meie toodete hulgimüügifirma Estover Kaubandus,? soovitas Miller partnerfirma poole pöörduda.
    Eesti suurima juustu hulgimüüja Estover Kaubanduse ASi nõukogu esimehe Ago Tederi kinnitusel on tema juhitav OÜ Eesti Juust andnud kolm aastat tagasi taotluse registreerida kaubamärk Kuldne Eesti Juust. ?Tänaseni puudub patendiameti seisukoht, kas meie kaubamärk kuulub registreerimisele või mitte,? ütles Teder. ?Kuni pädev organ pole otsustanud, kas Kuldne Eesti Juust on äravahetamiseni sarnane E-Piimale kuuluva kaubamärgiga, pole põhjust lõpetada selle tootmist.? Teder on veendunud, et mõlemad kaubamärgid on nii sisult kui ka vormilt erinevad. ?Tegu on kahe täiesti erineva juustuga, mis erinevad nii markeeringu kui nime poolest,? lisas ta.
    Tederi sõnul võiksid nemad kui kaubamärgi Eesti Juust Light esmase registreerimistaotluse esitajad algatada omakorda kriminaalasja E-Piima vastu, mis toodab endiselt Eesti Juust Lighti.
    Pool aastat tagasi süüdistasid juustutootjad Estover Kaubandust tarbija eksitamises, sest firma tõi Leedust sisse Gouda juustu, pakendas selle Eestis ning müüs Saaremaa juustu nime all.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.