• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-Piim nõuab saamata tulu

E-Piima peadirektori Jaanus Muraka kinnitusel on Pärnu kriminaalpolitsei algatanud seoses kaubamärgi vargusega kriminaalasja. ?Kriminaalasjale on nüüd lisatud ka meiepoolne rahaline nõue,? ütles Murakas.
Muraka sõnul on E-Piima nõude aluseks E-Piimale kuuluva kaubamärgi Eesti Kuldne Juust läbimüügi vähenemine, sest Tori-Selja piimaühistu on kolm aastat tootnud Kuldset Eesti Juustu ning müünud seda Põltsamaa omast odavamalt.
?Meie nõue on septembri lõpu seisuga,? täpsustas Murakas. ?Kui nad jätkavad piraatkauba tootmist, suureneb vastavalt ka nõue.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

E-Piima esindaja kaubamärgivaidluses, patendivolinik Jüri Käosaar omanimelisest patendibüroost kinnitas, et E-Piim on registreerinud kaubamärgi Eesti Kuldne Juust 6. juunil 2000. aastal. ?E-Piima kaubamärgi vaidlustanud Tori-Selja piimaühistu kaotas tänavu 29. juunil halduskohtus,? rääkis Käosaar ja lisas, et kohtuotsust edasi ei kaevatud.
E-Piim alustas kallima ja rasvasema eliitjuustu Eesti Kuldne Juust tootmist 1998. aasta suvel. Paari kuu pärast jõudis lettidele Tori-Selja piimaühistus toodetud Kuldne Eesti Juust. ?Tori-Selja tahtis tuntud märgi mõju ära kasutada,? põhjendas Käosaar sarnase juustusordi turuletulekut.
Jaanus Muraka andmeil on Eesti Kuldse Juustu omaaegne nädalane läbimüük ? 750 kilo ? kahanenud peaaegu olematuks. ?Tori-Selja saab oma juustu odavamalt müüa, sest nad pole juustusordi turuletoomiseks teinud turundus- ega reklaamikulusid,? rääkis Murakas.
Muraka sõnul on kriminaalasjast ja rahalisest nõudest teadlik ka Tori-Selja piimaühistu. ?Nad pole vastanud meie pakkumisele lõpetada asi ära kohtuväliselt,? ütles Murakas. ?Nõudsime neilt plagiaattoote tootmise lõpetamist ja saamata jäänud tulu hüvitamist.?
Tori-Selja piimaühistu juhataja Toomas Miller ütles, et tema kaubamärgivaidlust ei kommenteeri. ?Kaubamärkidega tegeleb meie toodete hulgimüügifirma Estover Kaubandus,? soovitas Miller partnerfirma poole pöörduda.
Eesti suurima juustu hulgimüüja Estover Kaubanduse ASi nõukogu esimehe Ago Tederi kinnitusel on tema juhitav OÜ Eesti Juust andnud kolm aastat tagasi taotluse registreerida kaubamärk Kuldne Eesti Juust. ?Tänaseni puudub patendiameti seisukoht, kas meie kaubamärk kuulub registreerimisele või mitte,? ütles Teder. ?Kuni pädev organ pole otsustanud, kas Kuldne Eesti Juust on äravahetamiseni sarnane E-Piimale kuuluva kaubamärgiga, pole põhjust lõpetada selle tootmist.? Teder on veendunud, et mõlemad kaubamärgid on nii sisult kui ka vormilt erinevad. ?Tegu on kahe täiesti erineva juustuga, mis erinevad nii markeeringu kui nime poolest,? lisas ta.
Tederi sõnul võiksid nemad kui kaubamärgi Eesti Juust Light esmase registreerimistaotluse esitajad algatada omakorda kriminaalasja E-Piima vastu, mis toodab endiselt Eesti Juust Lighti.
Pool aastat tagasi süüdistasid juustutootjad Estover Kaubandust tarbija eksitamises, sest firma tõi Leedust sisse Gouda juustu, pakendas selle Eestis ning müüs Saaremaa juustu nime all.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele