Märtsi alguses alustavad pensionifondid klientide ligimeelitamise kampaaniat, mis läheb maksma kümneid miljoneid kroone, kirjutab Eesti Päevaleht.
Ekspertide hinnangul ulatub Hansapanga kampaania paari kuu eelarve kuni 20 miljoni kroonini, Sampo Pangal aga 15 miljoni kroonini.
Hansabank Marketsi turundusjuht Kairi Lainjärv ei soovinud kommenteerida, kui palju suunab pank raha oma pensionifondide tutvustuseks. Küll aga võib tema sõnul mõne firma kampaania minna maksma rohkem kui Hansapanga oma. Seda ettevõtete puhul, kes tulevad turule ning alustavad imago loomist ja klientide otsimist.
Hansapank soovib aasta lõpuks haarata 70 protsenti kohustusliku kogumispensioni turust.
Sampo Varahalduse arendusjuht Peeter Schamardin ei öelnud, kui suured on panga väljaminekud pensionifondide reklaamimisel.
Ühispanga Varahalduse juht Loit Linnupõld ütles, et pensionifondi reklaamikampaania on momendil ärisaladus. ?Riik alustab teavituskampaaniat märtsi alguses ning tõenäoliselt alustavad siis ka pensionifondid,? lausus Linnupõld.
Seda, kui suur on Ühispanga Varahalduse poolt pensionifondi reklaamiks kulutatav summa, ei soovinud Linnupõld öelda. ?Kindlasti on see väiksem kui Hansapangal ja Sampol,? lausus ta.
Rahandusministeeriumi kindlustustalituse spetsialist Kadi Oorn märkis, et riik alustab pensionireformi teavituskampaaniat 4. märtsil, misjärel alustavad tõenäoliselt ka erafirmad fondide tutvustamist.
Tema sõnul kulutab riik 3-4 miljonit krooni ning võib arvata, et pankade ja kindlustusseltside reklaamikulud jäävad samasse suurusjärku.
Seotud lood
Alanud aasta tõotab tulla väikeinvestorite jaoks tegus, sest turge juhivad mitmed tehnoloogilised uuendused, regulatiivsed muudatused ja makromajanduslikud suundumused. Freedom24 analüütikud annavad näpunäiteid, millele tähelepanu pöörata.