Firma vereringeks on käive, südameks kliendiga töötav inimene. Tänases Eestis on tekkinud ?hingega? müüjate-teenindajate põlvkond. Kui kümnest müüjast neli on aktiivsed kliendiotsijad ja võidan-võidad põhimõttel läbirääkijad, siis matkivad seda käitumist ka ülejäänud meeskonnaliikmed. Kui ?hingega? müüja suhtumine on ainult kahel kümnest, jääb seda väheseks, et teisi kaasa haarata. Sama kehtib ka letiteenindajate kohta ? sajast letiteenindajast viisteist ?hingega? teenindajat on vähe. Kõige raskem on kujundada uusi hoiakuid ja kasvatada tahet. Uute teadmiste ning oskuste edasiandmine pole ka lihtne, aga võrreldes negatiivse hoiaku ümberkujundamise vaevadega on see algklassi matemaatika.
Meenub 1990ndate algusest ühe esimese Eesti Iiri pubi personalivaliku põhimõte: ettekandjakandidaat ei tohtinud olla enne töötanud teenindussfääris. Siin ehk peitubki üks lahendus ? anna tööd inimestele, kelle hoiak on ?hingega? teenindada, ning firma käibenumbrid ja teenuse kasutajate rahulolu on kõrge.
Autor: Indrek Rahi
Seotud lood
Akadeemiline haridus peab käima käsikäes ettevõtliku mõtteviisi, loovuse ja digipädevustega, usub EBS Gümnaasiumi direktor Kersti Uudla.