• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.02.02, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu Papiniidu sillast võib pudeneda veel tükke

Eile Pärnu Papiniidu silda uurinud maanteeameti järelevalveosakonna peaspetsialisti Peeter Klauseni väitel võib peale raudteesilla kandekonstruktsiooni osa murduda autosillaaluse riigli ots, kuid sild kannab, kirjutab Pärnu Postimees.
Maanteeameti spetsialisti jutu järgi võib peagi murduda silla Ehitajate tee poolses otsas sõidutee raudteesillaäärse riigli ots, mille tulemusena vajub sisse silla äär. ?Silla kandevõimele ega autodele see ohtlik pole, sest selle koha pealt autod üle ei sõida,? kinnitas Klausen.
Murdumisohtlikke kandekonstruktsiooni osasid pole mõtet remontida ega toestada, sest see ei peata lagunemist, küll vajaks sild hädasti kosmeetilist remonti, märkis spetsialist.
Klauseni sõnade järgi on üks silla lagunemise põhjusi ehitajate töö halb kvaliteet. ?Nõukogude ajal, kui sild ehitati, kehtisid küll ranged ehitusnormid, kuid tööd tehti siis lohakalt,? lausus ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Papiniidu silla seisukord on Eesti sildadest üks halvemaid, veel hullemas seisus on ainult Jõhvi ja Aseri viadukt. Ülejäänud Pärnumaa sillad on maanteeameti spetsialisti sõnade kohaselt heas korras.
Klauseni jutu järgi üritab maanteeamet iga Eesti silda hinnata vähemalt kord kolme aasta jooksul, põhiliselt vaatlemise teel. Täpsemaid mõõtmisi ei suuda amet teha nende kulukuse tõttu.
?Silda tuleks kontrollida käega katsudes, aga selliseid masinaid, millega pääseks silla pealt silla alla, meil pole,? rääkis Klausen.
Papiniidu silda pole selle valmimisest saadik veerandsaja aasta vältel kordagi põhjalikult remonditud. Maanteeametil oli silla remonti kavas alustada eelmisel aastal, kuid see takerdus rahapuuduse tõttu.
Remont saab maanteeameti uute plaanide järgi teoks lähiaastatel, kui Euroopa Liidu ISPA fond annab raha, et parandada Via Baltica Pärnu teelõik, millele jääb Papiniidu sildki.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele