Euroopa Liiduga ühinemise järel ei tohi enam reklaamida toodetes eestimaisust, lausus Eesti konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing.
Josingu sõnul on probleem selles, et Euroopa Liidu liikmesriigi tootja või töötleja ei tohi reklaamida oma tooteid viisil a la ostke Prantsuse õunu või ostke Saksa liha.
Eesti kontekstis tähendaks see seda, et üldreeglitega kipuks vastuollu minema sellised väljendid nagu 'Eelista eestimaist' või 'Head Eesti asjad' või 'Tunnustatud Eesti maitse.' Rääkimata sildikesest 'Made in Estonia'.
'Mida aga Euroopas tunnustatakse - see on mitte riigi, vaid antud regiooni seose kaubamärkidega reklaamimine,' lausus Josing viidates mozarella juustu näitele. 'Eestis võiks siis olla tallinna kilud, seda tohiks promoda,' lisas ta.