Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Telereklaami maht 10 väiksem

    Kolm kuud tagasi lõpetas Eesti Televisioon (ETV) reklaami edastamise. Eelnevalt arutleti palju selle üle, mis kaasneb ühe olulise meediakanali lahkumisega reklaamiturult.
    Prognoositi suuremat või väiksemat teleturu mahu langust ja spekuleeriti turundajate edasise käitumise üle ? kuidas jaotatakse seni ETVs olnud reklaamiraha teiste kanalite vahel, kui suurel määral suunavad turundajad raha alternatiivsetesse kanalitesse.
    Konkureerivatele meediakanalitele oli ETV lahkumine reklaamiturult kahtlemata kauaoodatud ja hea uudis ? üks suure auditooriumiga meediakanal on nüüd vähem turundajate rahakoti pärast konkureerimas.
    Reklaamijate jaoks tähendas see aga paratamatult valikuvõimaluste vähenemist ja vajadust oma meediastrateegiad ümber mõelda. Viimasel aastal jõudsid ETV kaudu televaatajateni keskmiselt 11 kõigist eetris olnud reklaamisekunditest. Viimastel kuudel enne reklaami kaotamist, mais ja juunis, oli ETV osa eriti kõrge, ulatudes 14ni mais ja 18ni juunis.
    Suurte telesündmuste, Eurovisiooni ja Jalgpalli MMi kõrval võis oma panuse sellesse kasvu anda ka turundajate soov kasutada ära viimased võimalused selle kanali kaudu oma turundussõnumite edastamiseks.
    Reklaami kaotamisele järgnenud kolmel kuul, juulist septembrini, on telereklaami maht langenud. Ehkki suvekuud pole traditsiooniliselt head telekuud, on reklaami maht sekundites olnud 11 väiksem kui mullu samal perioodil. Seega on telereklaami mahuline vähenemine olnud samas suurusjärgus ETV poolt varem näidatud reklaami mahuga.
    Telereklaami mahu languse põhjuseks võib pidada lisaks ETV kui reklaamikanali kadumisele kindlasti ka kanalite reklaamihinna tõusu. Valikuvõimaluste vähenemine turundajate vaatekohast on allesjäänud kanalitele andnud võimaluse tõsta hindu selliselt, et rahaliselt on telereklaami maht kolmandas kvartalis võrreldes aasta varasemaga isegi mõne protsendi võrra kasvanud. Samal ajal see, et turundajad on uued hinnad vastu võtnud, peegeldab veendumust, et ka kõrgemal hinnatasemel on televisioon endiselt atraktiivne reklaamikanal.
    Reklaamiturul konkureerima jäänud kanalitest on TV3e paigutatud reklaamirahad olnud üsna stabiilsed. Kiiremini on kasvanud reklaami mahud seni väiksema osakaaluga Kanal2s.
    Ajakirjadesse suunatud reklaami eelarved kasvasid kolmandas kvartalis võrreldes aastatagusega 16 võrra. Telereklaamist kiiremini kasvas ka välireklaam, mille rahaline maht oli kolmandas kvartalis 12 suurem aasta varasemast. Need kanalid on oma suhtelist atraktiivsust võrreldes telereklaamiga kasvatanud, ehkki osakaalult kogu reklaamiturul on nad oluliselt väiksemad.
    Samal ajal on telest aeglasemalt kasvanud reklaam ajalehtedes ja raadios. Kui ajalehtedes on reklaami rahaline maht enam-vähem sama kui aasta tagasi, siis raadioreklaami on panustatud 9 võrra vähem raha kui aasta tagasi.
    Autor: Esta Kaal
  • Hetkel kuum
Infortari IPO kolm järeldust
Infortari aktsia tõotab vähemalt esialgu vähelikviidseks jääda, ent see on vaid üks tõdemus, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Infortari aktsia tõotab vähemalt esialgu vähelikviidseks jääda, ent see on vaid üks tõdemus, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

20 aastat investeerimiskogemust portfellihalduses

Olulisemad lood

Coop Panga kasum taandus oktoobriga võrreldes
Coop Pank teenis novembris 3,4 miljonit eurot puhaskasumit, mida on oktoobrist 5% vähem.
Coop Pank teenis novembris 3,4 miljonit eurot puhaskasumit, mida on oktoobrist 5% vähem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kristi Hõrrak: kuidas aitab ChatGPT siinset väikeettevõtjat? Aeg teha vahekokkuvõte
Aasta aega ettevõtjate jaoks saadaval olnud ChatGPT kohta saab praeguseks nentida, et kuigi see ei hakka eestikeelses äris lähiajal töötajaid asendama, võimaldab see tööviljakust ja müügitempot oluliselt tõsta ning on seega oluline abivahend majanduskriisist läbitulekuks, kirjutab Finora Panga juhatuse liige Kristi Hõrrak.
Aasta aega ettevõtjate jaoks saadaval olnud ChatGPT kohta saab praeguseks nentida, et kuigi see ei hakka eestikeelses äris lähiajal töötajaid asendama, võimaldab see tööviljakust ja müügitempot oluliselt tõsta ning on seega oluline abivahend majanduskriisist läbitulekuks, kirjutab Finora Panga juhatuse liige Kristi Hõrrak.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
VIDEO: kuidas karjääri tipus olles uuesti nullist alustada
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Kristjan Kangro mantlipärija Change'is lubab vältida halbu üllatusi investoritele
Uuel aastal krüptoplatvormi Change juhi kohale asuv Marek Pajussaar lubab väikeinvestoritele, et edaspidi ei tule halbu üllatusi.
Uuel aastal krüptoplatvormi Change juhi kohale asuv Marek Pajussaar lubab väikeinvestoritele, et edaspidi ei tule halbu üllatusi.
Virumaa variseb. Maa vajub, majad pragunevad ja ehitada ei kannata
Pool sajandit vanad põlevkivikaevandused Ida-Virumaal varisevad: põldudele ja metsadesse tekivad üha suured varinguaugud, Jõhvi on hädas ehituskõlbliku maa leidmisega ning Kohtla-Järvel kortermajad pragunevad.
Pool sajandit vanad põlevkivikaevandused Ida-Virumaal varisevad: põldudele ja metsadesse tekivad üha suured varinguaugud, Jõhvi on hädas ehituskõlbliku maa leidmisega ning Kohtla-Järvel kortermajad pragunevad.
Automüügis läks november tempokalt
Kui eelmise aasta novembris tabas automüüki langus, siis see aasta on teistsugune: automüük on eelmistest kuudest tegusam.
Kui eelmise aasta novembris tabas automüüki langus, siis see aasta on teistsugune: automüük on eelmistest kuudest tegusam.
Eksport jäi oktoobris üle viiendiku väiksemaks
Oktoobris vähenes kaupade eksport jooksevhindades 21%, sealhulgas Eesti päritolu kaupade eksport 23%, ja import 17%, teatas statistikaamet.
Oktoobris vähenes kaupade eksport jooksevhindades 21%, sealhulgas Eesti päritolu kaupade eksport 23%, ja import 17%, teatas statistikaamet.
Maksuvõlglaste kasvutempo rauges, kustutamised said hoo sisse
Novembris jätkas maksuvõlglaste arv kasvu, aga varasemast palju rahulikumalt, näitab Äripäeva Infopanga Eesti ettevõtete andmekogu.
Novembris jätkas maksuvõlglaste arv kasvu, aga varasemast palju rahulikumalt, näitab Äripäeva Infopanga Eesti ettevõtete andmekogu.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.