Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Telereklaami maht 10 väiksem

    Kolm kuud tagasi lõpetas Eesti Televisioon (ETV) reklaami edastamise. Eelnevalt arutleti palju selle üle, mis kaasneb ühe olulise meediakanali lahkumisega reklaamiturult.
    Prognoositi suuremat või väiksemat teleturu mahu langust ja spekuleeriti turundajate edasise käitumise üle ? kuidas jaotatakse seni ETVs olnud reklaamiraha teiste kanalite vahel, kui suurel määral suunavad turundajad raha alternatiivsetesse kanalitesse.
    Konkureerivatele meediakanalitele oli ETV lahkumine reklaamiturult kahtlemata kauaoodatud ja hea uudis ? üks suure auditooriumiga meediakanal on nüüd vähem turundajate rahakoti pärast konkureerimas.
    Reklaamijate jaoks tähendas see aga paratamatult valikuvõimaluste vähenemist ja vajadust oma meediastrateegiad ümber mõelda. Viimasel aastal jõudsid ETV kaudu televaatajateni keskmiselt 11 kõigist eetris olnud reklaamisekunditest. Viimastel kuudel enne reklaami kaotamist, mais ja juunis, oli ETV osa eriti kõrge, ulatudes 14ni mais ja 18ni juunis.
    Suurte telesündmuste, Eurovisiooni ja Jalgpalli MMi kõrval võis oma panuse sellesse kasvu anda ka turundajate soov kasutada ära viimased võimalused selle kanali kaudu oma turundussõnumite edastamiseks.
    Reklaami kaotamisele järgnenud kolmel kuul, juulist septembrini, on telereklaami maht langenud. Ehkki suvekuud pole traditsiooniliselt head telekuud, on reklaami maht sekundites olnud 11 väiksem kui mullu samal perioodil. Seega on telereklaami mahuline vähenemine olnud samas suurusjärgus ETV poolt varem näidatud reklaami mahuga.
    Telereklaami mahu languse põhjuseks võib pidada lisaks ETV kui reklaamikanali kadumisele kindlasti ka kanalite reklaamihinna tõusu. Valikuvõimaluste vähenemine turundajate vaatekohast on allesjäänud kanalitele andnud võimaluse tõsta hindu selliselt, et rahaliselt on telereklaami maht kolmandas kvartalis võrreldes aasta varasemaga isegi mõne protsendi võrra kasvanud. Samal ajal see, et turundajad on uued hinnad vastu võtnud, peegeldab veendumust, et ka kõrgemal hinnatasemel on televisioon endiselt atraktiivne reklaamikanal.
    Reklaamiturul konkureerima jäänud kanalitest on TV3e paigutatud reklaamirahad olnud üsna stabiilsed. Kiiremini on kasvanud reklaami mahud seni väiksema osakaaluga Kanal2s.
    Ajakirjadesse suunatud reklaami eelarved kasvasid kolmandas kvartalis võrreldes aastatagusega 16 võrra. Telereklaamist kiiremini kasvas ka välireklaam, mille rahaline maht oli kolmandas kvartalis 12 suurem aasta varasemast. Need kanalid on oma suhtelist atraktiivsust võrreldes telereklaamiga kasvatanud, ehkki osakaalult kogu reklaamiturul on nad oluliselt väiksemad.
    Samal ajal on telest aeglasemalt kasvanud reklaam ajalehtedes ja raadios. Kui ajalehtedes on reklaami rahaline maht enam-vähem sama kui aasta tagasi, siis raadioreklaami on panustatud 9 võrra vähem raha kui aasta tagasi.
    Autor: Esta Kaal
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Keskpank võib tõsta intressi, aga enne paneb inflatsioonile käe ette jahtuv majandus
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Jalgpalliajakirjanik: FIFA ja Aivar Pohlaku võim põhineb hirmul
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Kanada esimese kuue kuu ülejäägiks kujunes 1,72 miljardit
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Äripäeva kirjastus jagab kiirematele juhtimis- ja elutarkust poolmuidu
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Haljala vald pani vallamaja oksjonile
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,

Olulisemad lood

Audiitorfirmade TOP 2: Eesti majandus väljub kriisist fundamentaalselt palju tugevama, kuid ka oluliselt suurema võlaga
Grant Thornton Baltic pälvis audiitorbüroode edetabelis teise koha. Ettevõtte audiitorteenuste valdkonna juht ja partner Mart Nõmper ütleb, et 2023 saab olema kohanemise aasta: „Mõned ärimudelid, mille sisendite hinnad on kiiresti kasvanud, peavad kas kohanema või lõpetama“.
Grant Thornton Baltic pälvis audiitorbüroode edetabelis teise koha. Ettevõtte audiitorteenuste valdkonna juht ja partner Mart Nõmper ütleb, et 2023 saab olema kohanemise aasta: „Mõned ärimudelid, mille sisendite hinnad on kiiresti kasvanud, peavad kas kohanema või lõpetama“.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.