• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas nüüd ta tuleb?

    Saaremaa süvasadama asukoha üle villase viskamine on kohalikku kõrgseltskonda erutanud vähemalt viimase paari aasta jooksul.
    Nüüd pani Talllinna Sadam spekulatsioonidele punkti. Jahimärk, mis erinevaid seltskondi on elevil hoidnud juba mitu aastat, osutus paiknevat lihtsamas kohas, kui arvati.
    Tallinna Sadama turundusdirektori Erik Sakkovi sõnul kuulutatakse peagi välja riigihange projekteerimiseks ja seejärel sadama ehitamiseks. ?Sihiks oleme võtnud selle, mida Bornholm ja Gotland on suutnud teha,? rääkis Sakkov.
    Kumbki nimetatud saar võõrustab poolsada kruiisilaeva aastas. Silja Opera, mis kurseerib Tallinn?Visby liinil, võiks rahulikult Saaremaa sadamaisse sisse sõita, arvas Sakkov, kelle hinnangul võiks probleemideta käivituda Soome?Rootsi?Saaremaa vahet sõitev kruiisilaev. Süsteemi poleks eriti keeruline lülitada ka Läti vastava ala asjatundjaid.
    Süvasadama ehitajate hinnangul peaks Saaremaa end esitlema tunduvalt aktiivsemalt. Oma atraktiivsuse hoidmiseks peaks saarlased läikima lööma oma toitlustusettevõtted ja suveniiripoed. Kui saarele hakkavad tõesti käima kruiisilaevad, siis tähendab see seltskonda, kellel on raha. Aga niisugune publik tahab midagi selget ja konkreetset. Kuressaare linnus, vanalinn, Kaali kraater, tuulikud ja kadakad. Kas see on ikka piisav? Siin on saarlastele mõtlemisainet küllaga, arutleb Erik Sakkov.
    Kohalik omavalitsus loodab sadama rajamisega seoses hüpet piirkonna arengus, sealhulgas mahukaid riiklikke investeeringuid infrastruktuuri. Olgu see Mustjala?Tagaranna tee mustkatte alla viimine või bensiinijaama rajamine, mida kohalikud on aastaid oodanud.
    Kui Tamme sadama projekt käivitub, loob see maakonnas täiesti uue majandusgeograafilise telje. Pole sugugi imekspandav, kui loodesadama rajamise otsus oleks tõuge Riia?Kuressaare liini avamisele. Kahetseda ja peljata pole igatahes kellelgi midagi.
    Autor: Mehis Tulk
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Tallinna börs meelitab mind kohviaroomiga
Investorid kolmeeuroseid kohve iga päev pigem ei tarbi, aga see ei tähenda, et sama raha eest kohvimaailma panustada ei võiks. Tänasest on võimalik märkida Eesti kohvifirma OA Coffee aktsiaid ja ei tea, kas sihilikult või mitte, aga ühe aktsia hinnaks on 3,3 eurot, mis on umbes sama, kui osta üks tass kohvi mis tahes kohvikus. Seega tekib mul küsimus, kumb on kasulikum rahapaigutus.
Investorid kolmeeuroseid kohve iga päev pigem ei tarbi, aga see ei tähenda, et sama raha eest kohvimaailma panustada ei võiks. Tänasest on võimalik märkida Eesti kohvifirma OA Coffee aktsiaid ja ei tea, kas sihilikult või mitte, aga ühe aktsia hinnaks on 3,3 eurot, mis on umbes sama, kui osta üks tass kohvi mis tahes kohvikus. Seega tekib mul küsimus, kumb on kasulikum rahapaigutus.
Raadiohommikus: uue riskifondi miljonid, meelerahu ja politseinikud allilmas
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Raadiohommikus: kust tuleb töökius ning kuidas peab maitsema veganpihv?
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.