• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 19.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas nüüd ta tuleb?

Saaremaa süvasadama asukoha üle villase viskamine on kohalikku kõrgseltskonda erutanud vähemalt viimase paari aasta jooksul.
Nüüd pani Talllinna Sadam spekulatsioonidele punkti. Jahimärk, mis erinevaid seltskondi on elevil hoidnud juba mitu aastat, osutus paiknevat lihtsamas kohas, kui arvati.
Tallinna Sadama turundusdirektori Erik Sakkovi sõnul kuulutatakse peagi välja riigihange projekteerimiseks ja seejärel sadama ehitamiseks. ?Sihiks oleme võtnud selle, mida Bornholm ja Gotland on suutnud teha,? rääkis Sakkov.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kumbki nimetatud saar võõrustab poolsada kruiisilaeva aastas. Silja Opera, mis kurseerib Tallinn?Visby liinil, võiks rahulikult Saaremaa sadamaisse sisse sõita, arvas Sakkov, kelle hinnangul võiks probleemideta käivituda Soome?Rootsi?Saaremaa vahet sõitev kruiisilaev. Süsteemi poleks eriti keeruline lülitada ka Läti vastava ala asjatundjaid.
Süvasadama ehitajate hinnangul peaks Saaremaa end esitlema tunduvalt aktiivsemalt. Oma atraktiivsuse hoidmiseks peaks saarlased läikima lööma oma toitlustusettevõtted ja suveniiripoed. Kui saarele hakkavad tõesti käima kruiisilaevad, siis tähendab see seltskonda, kellel on raha. Aga niisugune publik tahab midagi selget ja konkreetset. Kuressaare linnus, vanalinn, Kaali kraater, tuulikud ja kadakad. Kas see on ikka piisav? Siin on saarlastele mõtlemisainet küllaga, arutleb Erik Sakkov.
Kohalik omavalitsus loodab sadama rajamisega seoses hüpet piirkonna arengus, sealhulgas mahukaid riiklikke investeeringuid infrastruktuuri. Olgu see Mustjala?Tagaranna tee mustkatte alla viimine või bensiinijaama rajamine, mida kohalikud on aastaid oodanud.
Kui Tamme sadama projekt käivitub, loob see maakonnas täiesti uue majandusgeograafilise telje. Pole sugugi imekspandav, kui loodesadama rajamise otsus oleks tõuge Riia?Kuressaare liini avamisele. Kahetseda ja peljata pole igatahes kellelgi midagi.
Autor: Mehis Tulk

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele