Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lõunanaabrite automüük kosub
Eriti suur vahe oli Leedus, kus müüginumbrid hakkavad pärast suvist kukkumist taas tasapisi ülesmäge minema. Vahe septembriga oli 212 autot, ehk müügikasvuks tervelt 38 protsenti.
Lätis nii suurt tõusu ei olnud, kuid ka 142 auto suurune kasv on igati tähelepanuväärne. See teeb müügikasvuks võrreldes eelmise kuuga 24 ehk ligi veerandi.
Läti majanduslehe Dienas Bizness autotoimetaja Aldis Zelmenise sõnul võiks Läti uute autode müük olla oluliselt suurem, kui paar aastat tagasi vastu võetud aktsiisiseadus oleks pisut leebem.
Eriti annab see tunda just väike-keskklassi autode osas, mille aktsiis on võrreldav suurte ja kallite maasturite omaga. Sestap ongi just viimased Läti uute autode turul enimostetud sõidukid, mida saavad endale lubada aga keskmisest kopsakama rahakotiga autoostjad. Tavaline inimene eelistab uhiuuele autole hoopis vähekasutatut.
Samuti hakkavad lõunanaabrite automüügis kujunema oma liidrid. Kui veel kuu aega tagasi oli võrdne võimalus tõusta müüduimaks üsna mitmel automargil, siis oktoobrikuu müügi taustal on näha, et Leedus on end teistest ette rebinud Renault ja Lätis Toyota. Vaatamata sellele, et oktoobri müügi suveräänne liider oli Leedus hoopis Lada, mis tegi müügitulemuse, mis ka Eesti automüüjate seas on ülihea tulemus ? 170 autot.
Tõsi küll, Ladade valik Leedus on hoopis teistsugune. Näiteks veerand müüdud Ladadest olid 21043 universaalid, jätkuvalt müüakse seal ka ?null kuut? jt meie uute autode turul juba ammu unustusehõlma vajunud mudeleid.