• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 22.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lõunanaabrite automüük kosub

Eriti suur vahe oli Leedus, kus müüginumbrid hakkavad pärast suvist kukkumist taas tasapisi ülesmäge minema. Vahe septembriga oli 212 autot, ehk müügikasvuks tervelt 38 protsenti.
Lätis nii suurt tõusu ei olnud, kuid ka 142 auto suurune kasv on igati tähelepanuväärne. See teeb müügikasvuks võrreldes eelmise kuuga 24 ehk ligi veerandi.
Läti majanduslehe Dienas Bizness autotoimetaja Aldis Zelmenise sõnul võiks Läti uute autode müük olla oluliselt suurem, kui paar aastat tagasi vastu võetud aktsiisiseadus oleks pisut leebem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eriti annab see tunda just väike-keskklassi autode osas, mille aktsiis on võrreldav suurte ja kallite maasturite omaga. Sestap ongi just viimased Läti uute autode turul enimostetud sõidukid, mida saavad endale lubada aga keskmisest kopsakama rahakotiga autoostjad. Tavaline inimene eelistab uhiuuele autole hoopis vähekasutatut.
Samuti hakkavad lõunanaabrite automüügis kujunema oma liidrid. Kui veel kuu aega tagasi oli võrdne võimalus tõusta müüduimaks üsna mitmel automargil, siis oktoobrikuu müügi taustal on näha, et Leedus on end teistest ette rebinud Renault ja Lätis Toyota. Vaatamata sellele, et oktoobri müügi suveräänne liider oli Leedus hoopis Lada, mis tegi müügitulemuse, mis ka Eesti automüüjate seas on ülihea tulemus ? 170 autot.
Tõsi küll, Ladade valik Leedus on hoopis teistsugune. Näiteks veerand müüdud Ladadest olid 21043 universaalid, jätkuvalt müüakse seal ka ?null kuut? jt meie uute autode turul juba ammu unustusehõlma vajunud mudeleid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele