Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suur maakera väiksema sees

    Nissani turuväärtus on umbes kolm korda suurem kui Renault?l, kellele kuulub 44,4 protsenti Jaapani autokompanii aktsiatest. Viimasele kuulub samas 15 protsenti Nissanist.
    Nissan on võrreldes teiste Jaapani tööstusgigantidega, nagu näiteks Mitsubishi ja Mitsui, suhteliselt noor ettevõte. Oma alguse sai Nissan 26. detsembril 1933 Tobata kontserni autode ja autoosade tootmise divisjonist, mis tootis Datsuneid. Nissaniks muudeti nimi pool aastat hiljem ehk alates 1. juunist 1934.
    Esimene väike sõiduauto (Datsun) veeres Nissani Yokohama tehasest välja 1935. aasta aprillis. Samal aastal hakati seda eksportima ka Austraaliasse.
    Teise maailmasõja ajal toodeti peamiselt sõjaväele veoautosid ning sõjalennukitele ning torpeedodele mootoreid.
    Sõjajärgne periood oli Nissanile raske. Veoautode tootmine taastus 1945. aastal, Datsuneid hakati taas tootma kaks aastat hiljem. Tugevalt halvas Nissani sõjajärgset taastumist 1953. aastal toimunud 100päevane streik.
    Nissani tõeline taassünd algas 1966. aastal, mil hakati turustama Sunnyt, mis tõi pöörde jaapanlaste autokultuuri. Kui varem oli sõiduauto saareriigis rohkem luksuskaup, siis nüüd võisid autot lubada endale peaaegu kõik, mille tõttu arenes jõudsalt väikeautode turg. Peagi hakati väikeautosid ka eksportima.
    Edukad olid Nissanile seitsmekümnendad ja kaheksakümnendate algusaastad, mil maailma valitses energiakriis. Väikesed ja ökonoomsed Jaapani autod muutusid ülipopulaarseteks nii Euroopas kui ka Ameerikas. Ameerika nn kolm Detroidi suurt (General Motors, Ford ja Chrysler) valmistasid suure kütusekuluga autosid. Lisaks jättis suurte tehaste töötajate töökultuur soovida.
    Üheksakümnendad aastad koos Jaapani majanduskriisiga olid peaaegu hukatuslikud ka Nissanile, kompanii teenis 10 aasta jooksul kasumit vaid korra. Kümnendi lõpul oli Nissan pankroti äärel. Olukord muutus taas paremaks pärast 1999. aastat, mil Renault ostis 36,8 protsenti Nissan Motori aktsiatest. Lisaks omandas Renault 22,5 protsenti Nissani tütarfirmast Nissan Diesel ning 100% finantsteenustega tegelevast tütarfirmast Euroopas. Sel aastal suurendas Renault oma osakaalu aktsiapakis 44 protsendini.
    Nissan oli oma möödunud aasta 49,55 miljardi dollari (780 miljardi krooni) suuruse käibega ajakirja Fortune edetabelis 58. kohal.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Telia tehnoloogiajuht: peame peeglisse vaatama ja soolised stereotüübid murdma
Tehnoloogiaettevõtted saavad aidata kaasa soolise ebavõrdsuse vähendamisele, soodustades naiste töötamist IT-sektoris, kirjutab Telia tehnoloogiadirektor Andre Visse.
Tehnoloogiaettevõtted saavad aidata kaasa soolise ebavõrdsuse vähendamisele, soodustades naiste töötamist IT-sektoris, kirjutab Telia tehnoloogiadirektor Andre Visse.
USA aktsiaturud sattusid hea töötururaporti peale segadusse
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.

Olulisemad lood

Politsei pidas kinni SMSidega raha välja petnud küberkurjategijad
Põhja prefektuuri kriminaalbüroo politseinikud pidasid kolmapäeval Tallinnas kinni kolm meest, keda kahtlustatakse tuhandetele eestlastele SMS-sõnumite saatmises eesmärgiga pääseda nende pangakontodele.
Põhja prefektuuri kriminaalbüroo politseinikud pidasid kolmapäeval Tallinnas kinni kolm meest, keda kahtlustatakse tuhandetele eestlastele SMS-sõnumite saatmises eesmärgiga pääseda nende pangakontodele.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.