Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suur maakera väiksema sees

    Nissani turuväärtus on umbes kolm korda suurem kui Renault?l, kellele kuulub 44,4 protsenti Jaapani autokompanii aktsiatest. Viimasele kuulub samas 15 protsenti Nissanist.
    Nissan on võrreldes teiste Jaapani tööstusgigantidega, nagu näiteks Mitsubishi ja Mitsui, suhteliselt noor ettevõte. Oma alguse sai Nissan 26. detsembril 1933 Tobata kontserni autode ja autoosade tootmise divisjonist, mis tootis Datsuneid. Nissaniks muudeti nimi pool aastat hiljem ehk alates 1. juunist 1934.
    Esimene väike sõiduauto (Datsun) veeres Nissani Yokohama tehasest välja 1935. aasta aprillis. Samal aastal hakati seda eksportima ka Austraaliasse.
    Teise maailmasõja ajal toodeti peamiselt sõjaväele veoautosid ning sõjalennukitele ning torpeedodele mootoreid.
    Sõjajärgne periood oli Nissanile raske. Veoautode tootmine taastus 1945. aastal, Datsuneid hakati taas tootma kaks aastat hiljem. Tugevalt halvas Nissani sõjajärgset taastumist 1953. aastal toimunud 100päevane streik.
    Nissani tõeline taassünd algas 1966. aastal, mil hakati turustama Sunnyt, mis tõi pöörde jaapanlaste autokultuuri. Kui varem oli sõiduauto saareriigis rohkem luksuskaup, siis nüüd võisid autot lubada endale peaaegu kõik, mille tõttu arenes jõudsalt väikeautode turg. Peagi hakati väikeautosid ka eksportima.
    Edukad olid Nissanile seitsmekümnendad ja kaheksakümnendate algusaastad, mil maailma valitses energiakriis. Väikesed ja ökonoomsed Jaapani autod muutusid ülipopulaarseteks nii Euroopas kui ka Ameerikas. Ameerika nn kolm Detroidi suurt (General Motors, Ford ja Chrysler) valmistasid suure kütusekuluga autosid. Lisaks jättis suurte tehaste töötajate töökultuur soovida.
    Üheksakümnendad aastad koos Jaapani majanduskriisiga olid peaaegu hukatuslikud ka Nissanile, kompanii teenis 10 aasta jooksul kasumit vaid korra. Kümnendi lõpul oli Nissan pankroti äärel. Olukord muutus taas paremaks pärast 1999. aastat, mil Renault ostis 36,8 protsenti Nissan Motori aktsiatest. Lisaks omandas Renault 22,5 protsenti Nissani tütarfirmast Nissan Diesel ning 100% finantsteenustega tegelevast tütarfirmast Euroopas. Sel aastal suurendas Renault oma osakaalu aktsiapakis 44 protsendini.
    Nissan oli oma möödunud aasta 49,55 miljardi dollari (780 miljardi krooni) suuruse käibega ajakirja Fortune edetabelis 58. kohal.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.