Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lääne-Euroopa automüük langes novembris 6,2%
Lääne-Euroopa automüük vähenes novembris 6,2%, ostjad vältisid juba teist kuud luksusautosid ja Fiati ebapopulaarseid mudeleid, kirjutas Bloomberg.
Automüügi vähenemist põhjendatakse majanduse kehva olukorra ja suureneva tööpuudusega.
Bayerische Motoren Werke AG BMW-kaubamärgi müük langes Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (EACEA) andmetel novembris 16%. DaimlerCrysleri müük vähenes 6,7%, põhjustatuna peamiselt Mercedese-Benzi luksusautode müügi 8,6% vähenemisest.
Fiati müük vähenes 22%.
Novmber oli juba teine järjestikune kuu, mil aasta alguses hästi esinenud luksusautode tootjad pidid Euroopas tõdema nende toodangu järele nõudluse vähenemist.
Oma turuosa suutsid novembris Euroopa turul kasvatada Jaapani autotootjad. Kokku suurenes nende turuosa novembris ligi 2 protsendipunkti võrra 11,4%ni.
Uute autode müük vähenes novembris Saksamaal 6,9%, Prantsusmaal 9,4% ja Suurbritannias 6,8%. Itaalias suurenes müük 1,3%, Rootsis 5,2% ja Soomes 10%.