• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,69
  • DOW 300,73%44 415,18
  • Nasdaq −0,66%20 236,3
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,37
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,69
  • DOW 300,73%44 415,18
  • Nasdaq −0,66%20 236,3
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,37
  • 02.04.03, 09:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tallinna Sadam ja kütusefirmad murravad riigi eest ka ise jääd

Eile kirjutasid AS Tallinna Sadam ja kolm kütusefirmat alla lepingule, mille kohaselt võtab sadam riigilt üle jäämurdja Tor Viking rendilepingu.
AS Tallinna Sadam tasub vastavalt ettevõtte nõukogu otsusele jäämurdelepingust 35 protsenti, kolm kütusetransiidifirmat - Pakterminal, E.O.S ja Eurodek - võtsid enesele vabatahtlikult kohustuse katta ülejäänud osa, sest see on nende jaoks ainus võimalus kindlustada oma firmade häireteta tegevus, kirjutab Postimees.
«Kahjuks seisab selle tõsise probleemi lahendamine valitsuse võimuvaakumi taga,» märkis Pakterminali nõukogu esimees Aadu Luukas. Jäälõhkumistööde peatumine tooks ettevõtete hinnangul koheselt kaasa 20 miljoni krooni suuruse käibe kaotuse päevas, kusjuures pikemas perspektiivis on kahjude kogusummat võimatu prognoosida.
«Kui me ei suuda tagada jäämurdetööde ladusaks korralduseks vajalike võimsuste olemasolu, rikume sellega põhjalikult oma maine,» kommenteeris olukorda E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Tallinna Sadam turundusdirektori Erik Sakkovi sõnul rahastavad kütusefirmad jäämurdjat läbi sadama kaubatasude, mille arvelt lisatakse igale nende firmade poolt käideldavale kaubatonnile lisatasu. Kui palju jäämurdele ühe tonni kauba kohta kulub, on Sakkovi sõnul konfidentsiaalne informatsioon.
Eile oli ka jäästaabi istung, kus esinesid jääprognoosiga Eesti Hüdroloogia ja Meteoroloogia Instituudi (EMHI) spetsialistid. Kõik ennustused näitavad, et põhjaranniku sadamatele soodsaid tuuli pole oodata enne aprilli teist poolt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele