Ülo Toomsalu • 2. aprill 2003 kell 6:05

PM: Tallinna Sadam ja kütusefirmad murravad riigi eest ka ise jääd

Eile kirjutasid AS Tallinna Sadam ja kolm kütusefirmat alla lepingule, mille kohaselt võtab sadam riigilt üle jäämurdja Tor Viking rendilepingu.

AS Tallinna Sadam tasub vastavalt ettevõtte nõukogu otsusele jäämurdelepingust 35 protsenti, kolm kütusetransiidifirmat - Pakterminal, E.O.S ja Eurodek - võtsid enesele vabatahtlikult kohustuse katta ülejäänud osa, sest see on nende jaoks ainus võimalus kindlustada oma firmade häireteta tegevus, kirjutab Postimees.

«Kahjuks seisab selle tõsise probleemi lahendamine valitsuse võimuvaakumi taga,» märkis Pakterminali nõukogu esimees Aadu Luukas. Jäälõhkumistööde peatumine tooks ettevõtete hinnangul koheselt kaasa 20 miljoni krooni suuruse käibe kaotuse päevas, kusjuures pikemas perspektiivis on kahjude kogusummat võimatu prognoosida.

«Kui me ei suuda tagada jäämurdetööde ladusaks korralduseks vajalike võimsuste olemasolu, rikume sellega põhjalikult oma maine,» kommenteeris olukorda E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer.

ASi Tallinna Sadam turundusdirektori Erik Sakkovi sõnul rahastavad kütusefirmad jäämurdjat läbi sadama kaubatasude, mille arvelt lisatakse igale nende firmade poolt käideldavale kaubatonnile lisatasu. Kui palju jäämurdele ühe tonni kauba kohta kulub, on Sakkovi sõnul konfidentsiaalne informatsioon.

Eile oli ka jäästaabi istung, kus esinesid jääprognoosiga Eesti Hüdroloogia ja Meteoroloogia Instituudi (EMHI) spetsialistid. Kõik ennustused näitavad, et põhjaranniku sadamatele soodsaid tuuli pole oodata enne aprilli teist poolt.

Hetkel kuum