• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 31.10.03, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tallinna sihivad kaks odavlennufirmat

Lisaks Ryanairile tahab Tallinna lendama hakata ka Inglismaa odavlennukompanii Easy Jet, kumbki pole lennujaamaga maksude osas veel kokkuleppele jõudnud.
Ryanairi esialgseks sooviks võivad olla lennud Tallinnast Stockholmi, Frankfurti ja Londonisse, kust reisijad pääsevad edasi juba teistesse sihtpunktidesse. Easy Jet tahab aga lennata Inglismaale, kirjutab Postimees.
Tallinna lennujaam küsib iga lahkuva reisija eest lennufirmalt maksuna 15 eurot, millele lisanduvad veel lennuki maandumis- ja parkimistasu. Viimased kaks tasu sõltuvad juba lennuki tüübist ning lennujaamas viibimise ajast. Odavlennufirmadele on sellised tasud aga liiga kõrged.
Lennujaama turundusdirektori Eduard Tüüri sõnul on küsimus eelkõige just reisijamaksus, kuigi loomulikult tahaksid odavlennufirmad madalamaks kaubelda ka teisi tasusid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Ryanair näiteks tahaks lahkuva reisija pealt küsitava maksu alandamist vähemalt poole võrra,» rääkis ta. «Meie jaoks on seda aga ilmselgelt liiga palju.»
Tüür möönis, et lähemal ajal kohtutakse Easy Jeti esindajatega, mis ei tähenda aga, et nende lendude alguse võiks juba praegu välja kuulutada.
«Meie jaoks on maksude alandamine väga tundlik teema, sest kui soodustust saab üks lendaja, peavad seda saama ka teised,» lausus Tüür. «Tavaliselt on lennujaamamaksud aga kõigile kasutajatele ühesugused ning suurest mahust sõltuvat hinnaarvestust kasutavad mõned üksikud lennujaamad.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele