Aare Kirna • 27. november 2003 kell 22:00

SportKa, rullnoka õudusunenägu

Niisugune mõte ei olegi võib-olla kõige rumalam. Pisikeses autos on kiirendus- ja gravitatsioonijõudude kontrast suurem, auto ise aga tundub hoopis erksam kui suuremad ja võimsamad liigikaaslased. Sestap saab väikeautos kihutamiselamuse kätte juba liikluseeskirjaga lubatud kiirustel, mis kahtlemata suurendab nii enda kui ka kaasliiklejate turvalisust ning rõõmustab ka omaniku rahakotti.

Välja näeb Ka selline nagu uuemad Fordid kõik, sportlikkust ei reeda temas miski peale tagaspoileri ja 16-tolliste valuvelgede. Muid iseärasusi võrreldes tavalise Ka mudeliga ei paistagi olevat. Varustusse kuulub katuseluuk, pagasiluuki tuleb avada salongis asuvast nupust, elektriliselt reguleeritavatest tahavaatepeeglitest aga paistab kenasti kätte seljataha jäetud autojuhtide nõutu ilme.

Seest näib Ka olevat suurem kui väljast, kui mitte arvestada sümboolset tagaistet ja pea olematut pakiruumi ? ent paljukest praegusel individualistlikul ajastul tagaistet ikka kasutatakse. Esiistmetele mahuvad kaks täisjõus meest kõrvuti istuma küll, ilma et nad teineteist väga segaksid. Pisikese mehe suur ego sinna võib-olla nii lahedasti ei mahu, kuid kiire sõit käänulistel teedel peaks sellegi paika loksutama.

Mis loksumisse puutub, siis väikeauto on muidugi väikeauto, limusiini stabiilsust ja sujuvust sellelt nõuda oleks liig. Ent jäik sportvedrustus polegi nii väga jäik, see elab munakivisillutise ja asfaldiaugudki ilma suurema raputamiseta üle.

SportKa juhitavusele pole suurt midagi ette heita, kurvilisel kruusateel saab selle mõningase vaevanägemisega külglibisemisse küll. Auto kuulab rooli ja pedaale päris sõnakuulelikult, seda isegi siis, kui liikluseeskirjade sõidukiiruse kohta käivat punkti veidi vabamalt tõlgendada. Rool, muide, on kaetud nahaga, käigukangi nupp ehtsast alumiiniumist ning sinistes toonides sportistmed hoiavad selja ja õlad tükk aega väsimast. Ei väsi ka jalad, isegi mitte pikemad jalad, mille jaoks on küllalt ruumi, kui esiiste tagumisse asendisse lükata.

Vajadusel suudab SportKa käituda ka korraliku pereautona, selle 1,6-liitrine mootor veab korralikult ka madalatel pööretel. Kuna mootori igal hobujõul on liigutada tunduvalt vähem kilogramme kui näiteks BMW-l, ei ole viimase õnnetutel omanikel SportKa vastu mingit ?anssi, seda eriti kurvilisel teel. Saati, kui sellisest üheliikmelise pere autost teab mis äkilist sõiduriista karta ei oska.

Hetkel kuum