• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Magusad joogid kallinevad kuni 10%

Kõige suurema hinnatõusu teevad läbi alkoholivabad karastusjoogid ja siider.
Eesti suurima ja vanima alkoholitootja Liviko turundusdirektori Janek Kalvi sõnul on suhkru kallinemisel nende toodangu, eriti just likööritoodete hinnale mõju täiesti olemas. Viina puhul suhkru hind erilist rolli ei mängi, viina retseptuuris on suhkrul tühine osa.
Kuna seni on suhkru hinnatõusu puhul spekuleeritud erinevate suurusjärkudega, ei oska Kalvi esialgu prognoosida, kas ja kui palju likööri hinnad muutuvad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Juhul kui suhkru hinna tõus on arvestatav, siis loomulikult muutub ka likööri hind. Ainus lohutus tootjatele on see, et oleme kõik võrdses seisus ? kui tõuseb, siis tõuseb hind kõigil,? räägib Kalvi. ?Tegu on ju selliste teguritega, mida joogitootjad ise mõjutada ei suuda ja samas me marginaale samuti eriti vähendada ei saa.?
Põhiprobleem ongi hetkel teadmatus. Kalvi sõnul on kõige õigem rahulikult ära oodata, mis suhkruga toimuma hakkab, ja siis reageerida. Likööritarbija ei ole üldjuhul väga hinnatundlik ja Kalvi arvates likööri hinna tõus tarbimist oluliselt mõjutada ei tohiks. Pigem võib likööri tarbimise puhul otsustavaks osutuda suhkru kallinemisest tingitud üleüldine hinnatõus ja tarbijate ostujõu langus. Siis võib küll juhtuda, et liköör harvem inimeste ostukorvi satub.
Saku Õlletehase finantsjuhi Tarmo Lehtmetsa sõnul on Saku Õlletehase prioriteediks õlu, mis moodustab suurema osa nende kogumüügist. ?Suhkrusiirup on oluliseks tooraineks mitmete meie teiste jookide valmistamisel, nagu siider, long drink, kali ja limonaad,? räägib Lehtmets. Kuigi otsingud hinnatõusu mõju vähendamiseks käivad, ei ole mängumaa Lehtmetsa sõnul selleks eriti suur.
40% Eesti karastusjookide turust omava Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop näeb suhkru kallinemise mõju oma tehase toodangust suurimana karastusjookidele ? need sisaldavad kõige rohkem suhkrut. Suhkrusisalduselt järgmised on lahjad alkohoolsed joogid ehk siidrid ja long drink?id. Kolmandas järjekorras tulevad mahlajoogid ja nektarid, neis on suhkrusisaldus kõige väiksem. Täismahladesse ei lisata suhkrut üldse.
Noobi sõnul on oodatav suhkru hinna tõus 2,5kordne, mis lisab poolteiseliitrises pudelis joogi hinnale ca 1 krooni. Laias laastus tuleb suhkrut sisaldavate jookide hinnatõus Noobi hinnangul ca 5?10%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele