Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundusteo 2003 võitis Radiolinja telereklaam

    Turundustegu 1999 oli A. Le Coqi, 2000. aastal Ego ja 2001 EMT lepatriinu brändi turuletoomine, aasta 2002 turundustegu oli Eurovisiooni lauluvõistlus.
    - Lähtepositsioon: Turu-uuringud näitasid, et Radiolinja kuvand oli tarbija silmis ähmastumas. Keskmine hinnang Radiolinja levi kvaliteedist ja ulatusest oli tegelikkusest tunduvalt halvem.
    - Eesmärk: Viia tarbijani sõnum, et Radiolinjal on kvaliteetne ja kogu Eestit kattev leviala. Tuua reljeefsemalt esile meie olulised väärtused ? nagu inimlikkus ja lähedus. Mõlemaid näitajaid mõõdetakse ka regulaarsete turu-uuringutega.
    - Partnerid: Reklaamiklipid töötas välja reklaamiagentuur Rakett.
    - Tulemus: Esimene põhjalik mõõtmine (turu-uuringuga) toimub veebruaris. Vahekokkuvõtete raames tehtud statistiliselt mõõdetavad näitajad, mis peegeldavad tarbija arvamust Radiolinja leviulatusest ja kvaliteedist ning mõõdavad emotsionaalseid brändi väärtusi, on tõusuteel.
    - Lähtepositsioon: Eesti Telefonil oli kuus kaubamärki ? Atlas, et, Hot, Eesti Telefon, Neti ja Hallo. Klientides tekitasid kuus kaubamärki segadust ja ettevõttele ebaefektiivsust turunduses. Ettevõte loobus nii nimest kui kõikidest kaubamärkidest.
    - Eesmärk: Elioni eesmärgiks oli saada parima teenindusega telekommunikatsiooni- ja IT-ettevõtteks Eestis. Turunduslikeks eesmärkideks oli korraldada efektiivsemalt ettevõtte suhtlust klientidega, tõsta massikommunikatsiooni efektiivsust.
    - Protsessi kirjeldus: Nimi Elion valiti 700 nime seast. Elioni bränding sisaldas uue kaubamärgi positsioneeringu loomist, kliendivajaduste-, tehnoloogia-, konkurentsi- ja turuanalüüsi, turuletoomise protsessi koos uue sümboolika väljatöötamisega. Lisaks veel ka teenindajate koolitust ja lansseerimiskampaaniat.
    - Partnerid: Nõustas rahvusvaheline konsultatsioonifirma Future Brand, loodud brändikontseptsiooni rakendus Eesti reklaamibüroos Division.
    - Eesmärk: Algatada ühiskondlik diskussioon teemal omamine versus olemine ja tark tarbimine.
    - Protsessi kirjeldus: Kampaania koosnes 300 välimeedia pinnast bussipeatustes, 30sekundilisest teleklipist ETVs, pressiteatest ja Raketi koduleheküljest.
    - Tulemus: Ühiskondlik diskusioon algatati nii trüki- kui telemeedias. Kodulehe külastatavus tõusis 2000% (1700 külastust päevas).
    - Lähtepositsioon: Hellus on piimabrändi Meieri allbränd, mille toodetele on lisatud kodumaine piimhappebakter ME-3. Tootjaks Tallinna Piimatööstuse AS. Allbrändi loomist alustati 2002 novembris, kui Tallinna Piimatööstus omandas Meieri Tootmise ASi koos Meieri kaubamärgiga.
    - Eesmärk: Saavutada kaheksa kuuga 8,8 mln kroonine käive. Suurendada nii Meieri kaubamärgi kui Tallinna Piimatööstuse ASi tuntust ja positiivset imagot, investeerides kodumaise teadustöö arendamisse.
    - Protsessi kirjeldus: Nimi Hellus valiti 150 nime seast. Korraldati presentatsioone klientidele, koostööpartneritele ja ajakirjanikele Tallinnas ja Tartus. PR-kampaania ajakirjanduses, degusteerimised kauplustes koos infobuklettide jagamisega, reklaam ajakirjanduses, reklaamiklipp TVs, välireklaam suuremates Eesti linnades.
    - Partnerid: Brändi nimi, pakendi disain ja reklaamisõnumi väljatöötamiseks tehti koostööd reklaamiagentuuriga BrandSelers DDB.
    - Tulemus: Müügiprognoos ületati 124% võrra ? 10,86 mln krooni. Oktoobris läbiviidud küsitluse andmetel tõusis oluliselt Meieri kaubamärgi tuntus, kusjuures esile tõsteti brändi tervislikkust.
    - Eesmärk: 35 kohta Riigikogus, peaministri portfell, valituse moodustamine.
    - Protsessi kirjeldus: Käivitati liikmevõrgustik, võeti tööle palgalised agitatsioonirühmad. Levitati jaotusmaterjale, otsepostituslehti, reklaame. Kaks nädalat enne valimisi langes Res Publica toetus järsult, mistõttu kahe päevaga täiendati kampaaniat uute tele- ja välireklaamidega.
    - Tulemus: Sisuline eesmärk saavutati ? valitsuse moodustas Res Publica. Vormiline eesmärk jäi täitmata (35 asemel 28 kohta).
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.