Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Citigroup otsib kasvuvõimalusi väljaspool USAd
Maailma suurim finantsteenuste osutaja Citigroup ostis 2,73 mld dollari eest keskmise suurusega Lõuna-Korea laenuandja KorAm Banki.
Hiinas toob Citigroup esimese välispangana turule jüaanis arveldatavad krediitkaardid.
Samal ajal tegelevad Citigroupi USA rivaalid JPMorgan ja Bank of America USAs hiiglaslike jaepangandusoperatsioonide ülevõtmisega, mida Citigroup tegi enda andmetel viis aastat tagasi.
?Me oleme suuresti strateegiliselt oma USA operatsioonid välja ehitanud ja oleme valmis projekteerima oma tooteid ja teenuseid ülemaailmselt,? ütles Citigroupi rahvusvaheliste operatsioonide juhatuse esimees Deryck Maughan WSJ.comile.
Maughan põhjendas laienemisplaane sellega, et väljaspool USAd ja Kanadat elab 95% maailma rahvastikust. Selles piirkonnas luuakse 65% maailma SKTst. Citigroup teenib väljaspool USAd ja Kanadat 35% kasumist.
Citigroup näeb tulevikus kahte võimalust. Esiteks laiendada agressiivselt jaepangandust väljapoole USAd, et kasvatada kasumeid. Teiseks seljatada Ameerika pangad, kes kopeerivad Citigroupi mudelit, liites kodumaist korporatiivpangandust tarbijapangandusega USAs.
Citigroupi rivaalid globaalses mastaabis pole USA pangad. Londonis asuv HSBC Holdings on suutnud oma tegevust Citigroupist veelgi enam hajutada üle maailma. Ka General Electric ja kindlustusgigant American International Group (AIG) omavad juba märkimisväärset tarbijafinantseerimise äri kogu maailmas.
Ka HSBC plaanib laiendada tarbijafinantseerimise operatsioone arenevatel turgudel. Pank ostis hiljuti firmasid nii Mehhikos kui ka Brasiilias.
Citigroup on võtnud sihikule 14 riiki, kus püütakse seitsme aastaga kolmekordistada krediitkaardiäri. Tarbijafinantseerimise osas plaanib pank luua jaepangandusvõrgu 20 riigis nii kiiresti kui võimalik.