Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Topelttollide kaotamine on tore uudis, mis tuli hilja

    Pärast närvilisi viimase-hetke-läbirääkimisi saavutasid kaks suurt - Venemaa ja Euroopa Liit - sel nädalal siiski kokkuleppe, et nende omavahelised majanduslikud lepped laienevad uuetele ELi liikmesriikidele. Eestile tähendab see kauaoodatud topelttollide kadumist.
    Äripäeva arvamuse kohaselt mõjutab see otsus Eesti väliskaubanduse statistikat paberil, seevastu kui suurt positiivset taganttõuget meie ettevõtlusele oodata pole.
    Eesti ettevõtjad ei asetata nüüd mingisse eelisseisundisse, vaid lihtsalt kõrvaldatakse ebavõrdne olukord, kuhu nad üheksa aastat tagasi pandi ja mille tõttu ollakse Vene turu mängu ilu vaid kõrvalt kiibitsenud.
    Ametlikud numbrid räägivad, et Eesti ettevõtted ekspordivad hetkel Venemaale vaid paari miljardi krooni eest aastas, mis on võrreldav ekspordiga Leetu. Hinnguliselt läheb kaupa hetkel Venemaale aga neli-viis korda enam, kõverteid pidi.
    Ilmselt annab täpsema ülevaate Venemaale minevast ja seni varjatud ekspordist statistikasõpradele juba mai-juuni ekspordistatistika, milles peaks idanaabri osakaal järsult kasvama. Topelttollide kaotamisel on selgeid võitjaid: ehitusmaterjalide, rõiva- ja mööblitootjad ning trükitöösturid. Eelkõige need, kes juba praegu idaturul tegutsevad ja kelle toodang nüüd konkurentsivõimelisemaks muutub. Rääkimata toiduainetööstustest, kellele maist turg lausa igasse ilmakaarde avaneb.
    Samas näitab alles aeg, kuivõrd nad iga päevaga üha küllastunumal Venemaa turul läbi löövad. Kui seni said ettevõtjad Venemaa väikest osakaalu oma ekspordis põhjendada topelttollidega, siis miski ei välista, et konkurentsis ei suudeta püsida ka ilma nendeta. Kuigi kalatööstused on seni suures osas Vene turule tootnud, pole see nende probleeme lahendanud.
    Loota ju võib, et meie kaupu vene tarbija mäletab, kuid üheksa aastat on väga pikk aeg, suure turu hõivamine nõuab raha ja pole jõukohane igaühele. Venemaal ei tegutse ega oma seal sidemeid ju enamik Eesti ettevõtjatest. Ka suured rahvusvahelised ettevõtted ei kasuta Eestit Vene turule minekuks vahepeatusena, vaid pigem minnakse otse ja ise. Ei tasu unustada, et topelttollide kaotamise lepe toob teisalt kaasa kaasa tollid Venemaalt imporditavatele tööstuskaupadele.
    See lööb omakorda idatoormest sõltuvaid ettevõtteid, näiteks Levadiat ja Dvigateli valusalt.
    Üks mis kindel - ettevõtja saab järgmisel nädalal uue väljakutse. Kusjuures edukuse aluseks pole enam vaid kaval paberite liigutamine kusagil tollitsoonis ning oma Venemaa partneri sidemed Vene ametivõimudega. Hoopis kaup ise, selle tootmise efektiivsus ja turundustrateegia hakkavad senisest enam määrama läbilöömise Vene turul. Nii nagu igas teises riigiski.
    Loota, et see Eesti majanduskasvu aga hoopis uutesse kõrgustesse tõstab, on küll ilus, kuid ennatlik järeldus. Tuleb nõustuda endise ministri ja Pakterminali eksjuhi Raivo Varega, kelle sõnul ?asendub nüüd statistikas osa Soome ekspordist Vene ekspordiga.
    Sellist aega aga Venemaa ekspordis, nagu oli enne Vene kriisi, enam ei kordu. Põhjus: Venemaa on kõvasti kosunud. Importkaup on asendunud oma kaubaga.?
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.