Viimaste aastate jooksul on Riia lennujaama peetud üheks kallimaks lennujaamaks Euroopas. Osaliselt selle arvel jõudis Riia lennujaam käesolevaks ajaks oma infrastruktuuri objekte renoveerida, mis võimaldab saada rohkem tulu lennundusega otseselt mitte seotud tegevustest: toitlustusest ja kaubandusest.
Nüüd on otsustanud Riia lennujaam tariife langetada ja koos RyanAiri tulekuga prognoositakse, et järgmisel aastal jõuab reisijate arv kahe miljonini. Ilmselt on prognoosi koostamisel arvestatud jätkuva reisijate arvu kasvuga üle 50 protsendi (mis viimastel kuudel ka aset leiab) ning RyanAiri poolt toodud lisareisijatega.
RyanAir opereerib õhusõidukiga Boeing 737-800, istekohtade arvuga 189. RyanAiri edu üheks võtmeteguriks on olnud istekohtade maksimeerimine, mis eeldab ka lennukite kõrget täituvust.
Näiteks Estonian Airi 113kohaliste õhusõidukite Boeing 737-500 keskmine täituvus on umbes 60 protsenti. Ryan-Air on aga oma 189 kohalise õhusõiduki täituvuseks saavutanud keskmiselt üle 80% protsendi. Eestis on Ryan-Airiga sarnane täituvus võimalik saavutada tõneäoliselt üksikutel liinidel ning selle eelduseks on tariifide alanemine.
Maksimaalselt võib üks RyanAiri lennuliin sagedusega üks lend päevas tuua juurde umbes 11 000 reisijat kuus. Absoluutne maksimum, mida RyanAir eduka tegevusega kolmel sellisel lennuliinil Riias võib saavutada, on pisut rohkem kui 400 000 reisijat aastas.
Tuleb arvestada, et iga veetud inimene loetakse õhutranspordis reisijaks kaks korda: väljudes ja saabudes lennukiga lennujaama. Palju neist võidetakse teiste lennukompaniide arvel, palju neist on inimesed Lätist, kes suunduvad Riia kaudu Läände ja palju neist turistid, kes tulevad Lätit vaatama, ei oska praegu prognoosida. Eduka stsenaariumi täitmisel võiks RyanAiri turuosa Riia lennujaamas olla umbes 20%.
RyanAiri üheks tugevaks küljeks on edukas PR-tegevus. Nii rõhutab RyanAir ka Riia lennuliinide avamisel Läti suurele kasumile turistide arvel. Kust uus turist tuleb? Ilmselt sealt, kust enne oleks olnud tulek raskendatud või ebasoodne. RyanAiri poolt avatavad liinid Riiast Londonisse, Frankfurti ja Tamperesse konkureerivad juba olemasolevate lennuliinidega Riiast. Võib arvata, et Tampere liini avamisel on arvestatud ka Soome turistide aktiivsusega Eestis ning puuduliku laevaühendusega Soome ja Läti vahel.
Vaieldamatult on suur osakaal veetud reisijatest õhutranspordis just turistidel. Enamus turistidest reisib siiski mitte ainult soodsate transpordivõimaluste pärast. Nii pakub RyanAir oma klientidele koostöös teiste ettevõtetega soodsat transpordi- ja majutusteenust ka viibimiskohas.
Kindlasti pakuks odavate veohindadega lennufirmade ja mitte ainult RyanAiri tulek Eesti turule üha rohkem reisimisvõimalusi kohalikele, kellele hetkel Tallinna lennujaamas opereerivate lennukompaniide kehtivad tariifid ei ole taskukohased.
Tallinna lennujaama tariifide langetamine peab olema üldine ja kohalikud lennukompaniid Estonian Air ja Aero Airlines ei tohi sattuda oma tegevuse pantvangiks, makstes kõrgemat hinda kui võõras lennukompanii, kellel on rohkem võimalusi saabumis- ja lahkumisaegu korrigeerida.