Reedel tegi Saaremaa Laevakompanii parvlaev Scania esimese tehnilise proovireisi Roomassaare sadamast Lätti, Ventspilsi sadamasse, kirjutas Meie Maa.
Reisi käigus selgitati sealse sadama sildumiskoha sobivust ja ka ajagraafikuid, vahendas Saaremaa ajalehe Meie Maa artiklit veebileht saarlane.ee.
Kuigi esimene reis Ventspilsi võeti ette Roomassaarest, kavatsetakse kevadel, kui laev regulaarselt liinile läheb, sõitma hakata hoopis Sõrve säärelt Mõntu sadamast. See teeks võrdluseks esimese, enam kui viietunnise mereloleku kaks tundi lühemaks. Mõntu sadama omaniku Mihkel Undresti sõnul tuleb selleks ajaks sadamas valmis ehitada kaldaramp.
Ka Ventspilsi sadamas käisid veel ehitustööd praamile mõeldud sildumiskai ääres. Baltikumi ühe suurima kaubasadama direktori Imants Sarmulise sõnul on sadama huvi praamiliini käivitamise suhtes väga suur. Seetõttu lubas sadamadirektor teha SLKle liini käivitamisel mitmeid soodustusi erinevate sadamamaksude näol. Sadama jaoks oli reisipraami saabumine omakorda suur sündmus. Kuigi aastane kaubakäive küündib Ventspilsi vabasadamas ligi 30 miljoni tonnini, pole ometi sinna sõitnud ühtegi reisipraami. ?Huvi on väga suur. See on turistide vahetus, inimeste vahetus. See on majanduslik aktiivsus. Arvame, et ka väga paljud Leedu turistid hakkavad seda liini kasutama,? ütles ise kolm korda Saaremaad külastanud sadama direktor.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuigi esialgselt plaanitakse sõita turismihooajal kõigil nädalapäevadel, pole välistatud ka see, et tulevikus üritatakse aastaringselt ühendust pidada. ?Me räägime küll suvisest liinist, tinglikult mai keskpaigast septembri keskpaigani, aga võimaliku huvi korral, ka kaubaveol, peaks igasugune liin toimima ikkagi aastaringselt. Selle nimel tuleb tööd teha,? ütles SLK tegevdirektor Tõnis Rihvk. Laevakompanii on võtnud eesmärgiks vähemalt kolm aastat Saaremaa ja Läti vahet sõita, sest see olevat laevanduses selline aeg, mis peaks näitama, kas liinil on tasuvust. ?Nii, et see on risk, mida tuleks võtta igal juhul,? lisas Rihvk.