Seni jäätisetootjana tuntud Balbiino trügib kohukeseturule, millest plaanib hõivata 15 protsenti.
'Kohukeste tootmise alustamine on üks järjekordne etapp ettevõttes pidevalt toimuvas tootearengu protsessis,' ütles AS Balbiino juhataja Riho Niils.
Täna kohukeste tootmist alustanud Balbiinol on plaan müüa esimesel aastal 12 miljonit kohukest. Kohukesteturu aastane maht Eestis on 150?200 miljonit krooni ning selle summa pärast on senini konkureerinud kolm kohalikku tootjat ja üks importija.
Balbiino turundusjuht Teet Anier möönis, et tõepoolest oleks olnud lihtsam kohukeste müügiga alustada näiteks 5 aastat tagasi, kui turul tegutses vaid üks firma. ?Meie turuosa peaks aga tulema turu suurenemisest ja ehk võtame kõigilt ka natuke turgu ära,? ütles Anier. Ta lisas, et hinnaga Balbiino konkurente lööma siiski ei tule ja eesmärk pole müüa kõige odavamat kohukest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kokku investeeris Balbiino kohukeseprojekti üle 3 miljoni krooni, millest enamus läks uue tooteliini soetamiseks. Pärast kohukeseliini ostmist, on Balbiinol kokku seitse erinevat tootmisliini. Seoses kohukeseprojektiga lõi ettevõtte juurde ka kümmekond uut töökohta.
Balbiino jäätisetehases ja logistikakeskuses töötab aastas keskmiselt 200 inimest. Tütarettevõtetes töötab kokku 35 inimest.
Balbiino eelmise aasta käive oli 240 miljonit krooni ja kasum 7 miljonit krooni. Ettevõte müüs eelmisel aastal 4165 tonni jäätist, mis on 17% rohkem kui aasta varem.