Tallinna Kaubamaja ASi tänavune üheksa kuu konsolideeritud auditeerimata netokäive oli 1,4 miljardit krooni, mis on 14 protsenti enam kui sama näitaja mullu. Samas Kaubamaja kasum põhitegevusest vähenes. Kontserni konsolideeritud kasum ilma Merimetsa ja Torupilli Selveri kinnistu müügikasumita oli 24,6 miljonit krooni, mis on 15 protsenti vähem kui eelmise aasta samal ajal. Kahe kinnistu müügist teenis kaubamaja 40,3 miljonit krooni.
Börsiteate kohaselt on kaubamaja käibe suurenemise peamine allikas laienemine Viru keskusse, millega müügipind suurenes 1,5 korda. Tütarettevõtte A-Selveri käivet on viiendiku võrra kasvatanud 2002. aastal avatud Selverite käivitumine, samuti Saare Selveri avamine sel aastal.
?Pean laienemist Viru keskusse väga õnnestunuks,? ütles Tallinna Kaubamaja ASi finants- ja müügidirktor Katrin Mühls. Tema hinnangul ei saa kasumi 15protsendist tagasiminekut selles kontekstis pidada märkimisväärseks: ?Peamine põhjus on see, et kulud läksid üles, kui jõuliselt laienesime, ning käive ei tulnud nii hästi järgi.? Haldus- ja tööjõukulud suurenesid 1,3 korda. Kaubamaja kontserni käibest 60% andev Selveri kett tegutseb Mühlsi sõnul kasumlikult.
Tallinna Kaubamajaga ilmselt kõige võrreldavam konkurent Stockmann oma Tallinnas asuva kaubamaja näitajaid ei täpsusta. Stockmann märkis vaid, et läbimüük Eestis kasvas üheksa kuuga.
?Kui Kristiines oleks kauplustel 14protsendine käibe kasv, siis loeksin seda suurepäraseks tulemuseks, kuna müügipinna suurus püsis sama,? ütles Kristiine Keskuse juht Allan Remmelkoor. Ta lisas, et kui Viru keskusse laienenud kaubamaja müügipind kasvas 50%, siis võiks ettevõtte käibekasv olla suurem, kui praegune tulemus. Kuid samas ei saa tema sõnul unustada, et osa kaubamaja müügipinnast oli ümberkolimise aegu suletud.
?Visuaalselt hinnates on Viru keskuse kaubamaja osa hästi külastatav, seal näeb kogu aeg inimesi, rohkem kui keskuse teistes kauplustes,? märkis Remmelkoor. ?Olen kuulnud, et neil on probleeme kaubamaja uue ja vana osa vahel ? vana ei toimi nii hästi kui uus,? lisas ta samas.
Kontserni teatel oli Tartu Kaubamaja III kvartali käive 96% eelmise aasta tasemest, põhjuseks konkurentsi tihenemine. Samas ei plaani ettevõte sellesse oluliselt investeerida, kuna 2005. aastal avatakse täiesti uus Tartu Kaubamaja.