• OMX Baltic0,17%268,09
  • OMX Riga−0,35%872,74
  • OMX Tallinn−0,37%1 712,25
  • OMX Vilnius0,48%1 044,69
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 100−0,34%8 330,91
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,63
  • OMX Baltic0,17%268,09
  • OMX Riga−0,35%872,74
  • OMX Tallinn−0,37%1 712,25
  • OMX Vilnius0,48%1 044,69
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 100−0,34%8 330,91
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,63
  • 23.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistika põhimõisted - I osa

ABC-analüüs ? (ABC analysis)
Logistika instrument varude, klientide ja tarnijate paremaks juhtimiseks. Analüüsi eesmärgiks on selgitada välja kõige enam käivet ja kasumit andvad tooted, kõige suuremad kliendid ja olulisemad tarnijad. Ettevõtte tegevuses on oluline pöörata tähelepanu eelkõige enim müüdavatele toodetele, klientidele, kes annavad põhiosa kasumist, ja tarnijatele, kellelt ostetakse suurem osa kaubast. Lihtne ja efektiivne varude juhtimise tööriist. 20/80 reegli järgi annab 20% toodetest 80% käibest, 20% klientidest ostab 80% kaubast ja 20% tarnijatest tarnib 80% toodetest.
ABC-kõver ? (ABC curve)
ABC-analüüsi tulemused graafiku või diagrammina. Graafikul esindab rühm A näiteks kiiresti liikuvaid, rühm B keskmiselt ja rühm C aeglaselt liikuvaid tootegruppe. Tähega D tähistatakse aegunud tooteühikuid.
ABC-klassifitseerimine ? (ABC classification)
Eesmärgiga juhtida ja planeerida varusid liigitatakse inventar vahetult pärast ABC-analüüsi kolme põhigruppi ? ABC-analüüsi käigus koostatakse pingeread toodetest, klientidest ja tarnijatest. Teatud kohtadesse tõmmatakse pingeridades piirid, mille järgi jaotatakse uuritav grupp A, B, C, D, E jne kategooriatesse. A-kategooria tooted ja kliendid on kõige olulisemad, kuna need annavad tavaliselt 70?80% käibest ja kasumist. B-rühma tooted annavad vastavalt 15?20% ja C-rühma tooted 5?10% käibest/kasumist.
Üleminekupiirid ühelt kategoorialt teisele on teatud määral tinglikud ja need tuleb määrata ettevõttes kokku lepitud põhimõtete alusel. A-kategooria tooted ei tohi laost kunagi lõppeda, A-rühma kliendid peavad saama kõige paremini teenindatud ja A-rühma tarnijad on ettevõttele kõige olulisemad tarnijad.
ADR (1)
Tuletatud prantsuskeelsest väljendist, tõlgituna ?Euroopa riikide konventsioon ohtlike kaupade rahvusvaheliseks maanteeveoks,? mis kindlustab, et ohtlike kaupade vedu toimub vastava sõidukiga, kaubad on eeskirjade kohaselt pakitud, tagatud on kaupade ohutus ümbritsevale keskkonnale ning vedu on kooskõlas kõigi teiste konventsioonis kehtestatud punktidega.
AETR-kokkulepe ? (AETR agreement)
Euroopa riikide konventsioon, mis määratleb autojuhi/autojuhtide töö- ja puhkeaja re?iimi rahvusvaheliste maanteevedude teostamisel. Konventsioon kehtestab kindla sõidu- ja puhketundide arvu autojuhile, kes liigub AETR-konventsiooniga ühinenud riiki või läbib seda.
Agent
Isik, kes esindab printsipaali, samas võib olla vahendaja nii ostja kui ka müüja rollis. Agent tegutseb kellegi teise isiku või firma nimel ning tavaliselt on agendiga sõlmitud lepinguline kokkulepe, mis määrab agendi vastutuse ning firma/isiku esindamise ulatuse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 16:52
Perefirma pärijatena nähakse lähedasi, ent samme selleks ei astuta
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele