Vabariigi Valitsus kiitis 17. märtsil heaks liiklusseaduse muutmise eelnõu, mille kohaselt saab 4. augustist kasutusele võtta digitaalsed sõidumeerikud.
Ühtlasi sätestab seadusemuudatus ka autojuhtide töö- ja puhkeaegadele erinormid. Seaduse eelnõu läheb Riigikokku menetlemisele.
Digitaalsed sõidumeerikud võetakse kasutusele vähemalt 3,5 tonnise registrimassiga tarbesõidukitel, samuti üle üheksa istekohaga bussidel. Uutel sõidumeerikutel asenduvad paberkettad digitaalse andmesalvestusega. Seade võimaldab senisest täpsemalt fikseerida nii juhi töö- ja puhkeaega, läbisõitu kui ka kiirust.
Digitaalne sõidumeerik on kohustuslik sõidukitele, mille esmane registreerimine toimub peale 04. augusti 2005. kasutuselolevate mehaaniliste sõidumeerikute ümbervahetamise kohustust ei ole. Jätkuvalt ei ole sõidumeerik kohustuslik sõidukile, mis on valmistatud enne 1. jaanuari 1985. a, kuid eeldusel, et sõidukit ei kasutata veose- või sõitjateveol tasulise teenuse osutamisel.
Digitaalse sõidumeeriku kasutuselevõtuks on vajalik lahendada sõidukikaartide tootmise ja väljaandmise küsimused. Erinev kaart on vajalik nii veokijuhil, firmal, kontrollorganil ehk politseil kui ka töökojal. Sõidumeeriku kaart võimaldab kasutaja kindlakstegemist, andmete salvestamist ja säilitamist. Kaarte hakkab väljastama Riiklik Autoregistrikeskus (ARK).
Seadusemuudatus toob ka autojuhtidele uued tööaja normatiivid, mille kohaselt juhi keskmine iganädalane tööaeg koos ületundidega ei või ületada 48 tundi. Samas lubatakse teatud tingimustel iganädalast tööaega pikendada kuni 60 tunnini. Euroopa Liidu direktiivist tulenevate sätete rakendamine on ühelt poolt vajalik ettevõtjatele Euroopa Liidu veoturul konkurentsis püsimiseks, teisalt kaitseb see senisest paremini töövõtjate ehk autojuhtide huve.
Liiklusseaduse muutmise seaduse ettevalmistamise peamiseks põhjuseks on vajadus viia see kooskõlla uute Euroopa Liidu õigusaktidega, mille eesmärgiks on liiklusohutuse tõstmine, sotsiaalsed tagatised ja vedajatele võrdsete konkurentsitingimuste loomine.
Seadusemuudatuse väljatöötamises osalesid esindajad Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist, Sotsiaalministeeriumist, Siseministeeriumist, Riiklikust Autoregistrikeskusest, Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioonist, Autoettevõtete Liidust ja Eesti Ametiühingute Keskliidust.
Seotud lood
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.