Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pankrotiohus General Motorsi aktsia viimase 18 aasta odavaim

    Üleeile langes GMi aktsia väärtus päevasiseselt 20,9 dollarini, mis on madalaim tase alates 1987. aasta novembrist. GMi aktsia sulgemishinnaks jäi üleeile New Yorgi börsil 21,29 dollarit, mis on päev varasemaga võrreldes 5,8protsendine langus. Sulgemishind oli viimase 14 aasta madalaim.
    Ajalehe The Wall Street Journali andmetel läksid aktsiad langusesse pärast seda, kui ettevõtte võlakirjade väärtus hakkas kahanema. Võlakirjade väärtuse languse taga oli omakorda uuesti päevakorrale kerkinud pingestunud palgaläbirääkimised töötajatega ja põhilise allhankija Delphi pankrotiavaldus.
    GM on pidevalt tagasi lükanud jutud nende võimaliku pankroti kohta ning kinnitanud, et neil on piisavalt suur hulk sularaha ja mingeid likviidsusprobleeme ei teki. Jutud pankrotist aga ei vaibu. ?GM peab samuti esitama pankrotiavalduse, kui nad ei suuda ametiühingutelt välja kaubelda järeleandmisi töötajate hüvede osas,? ütles pankrotistunud Delphi juht Steve Miller.
    Delphi pankroti foonil on GMi pankrottimineku tõenäosus suurenenud 10 protsendilt 30 protsendile, ütles Bank of America Securitiese analüütik Ron Tadross. Analüütik andis autotootja aktsiale ?müü?-soovituse, varem oli soovitus ?neutraalne?. Soovituse alandamise peale langes GMi aktsia hind kümnendiku võrra.
    Esmaspäeval kurtsid USA tulevikutehingutega kauplejad meedias, et kardavad üha rohkem maailma suurima autotootja pankrotti minekut. Kauplejad nõudsid lisamakse juhuks, kui General Motors ei suuda välja maksta või lükata edasi võlakohustusi või kuulutab välja pankroti.
    Samamoodi käitusid tulevikutehingutega kauplejad autoosade tootja ja GMi suurima varustaja Delphi ning lennukompanii Delta suhtes vahetult enne nende pankrotiavaldusi.
    Novembri alguses andis kohtule pankrotiavalduse Delphi, kelle suurim klient on General Motors. Järgnenud kauplemispäeval kukkus Delphi aktsia 70%.
    Praegu läheb keskmine Delphi ametiühingu liige firmale tunnis maksma 65 dollarit. Et firma oleks konkurentsivõimeline, peaks palga ja hüvede maksumus olema töötaja kohta 20 dollarit tunnis. Püüdes veel viimast päästa, palus Delphi 6 miljardi dollari ulatuses abi GMilt. Seda aga ei tulnud. ?Kuidas saavad aktsionärid loota GMi abile, kui too ei suuda isegi oma jamadest välja tulla,? ütles Bloombergile Michigani Ülikooli professor Eugene Jennings.
    Delphi pankrot tähendab tema sõnul, et GMi juhtkonnal on üks lisamure ja nad saavad veel vähem igapäevatööle keskenduda.
    Suured institutsionaalsed investorid ja analüütikud tahavad kuulda rohkem aktiivset tegutsemist GMi poolt.
    Eriti tugev juhtkonna kritiseerija on Las Vegases tegutsev investor, Armeenia päritolu miljardär Kirk Kerkorian, kes hiljuti suurendas oma osalust General Motorsis 9,9 protsendile. Kerkorian on teatanud, et võib paluda GMilt kohta nõukogus.
    GMi siseringist on teatatud, et on väike tõenäosus, et Kerkorian koha nõukogus saab, aga sel teemal käivad pidevalt läbirääkimised.
    General Motors ja Ford Motor kaotavad sel aastal jätkuvalt turuosa Euroopa kahaneval sõiduautode turul, teatas eile Euroopa autotööstuse grupp ACEA.
    GMi kontserni Opeli, Vaux­halli, Chevrolet? ja Saabi uute autode registreerimine kahanes oktoobris mullusega võrreldes Euroopas 6,1%, 113 355 auto­ni. Esimese kümne kuu jooksul kahanes turuosa 10,6 protsendini võrreldes 10,7 protsendiga aasta eest. Fordi turuosa langes kümne kuuga mulluselt 11,1 tänavu 10,8 protsendini.
    1990. aastate keskel oli nii Fordil kui ka GMil Euroopas enam kui 13 protsendi suurune turuosa. Jaapani autotootjate turuosa oli toona 10,7 protsenti, mis tänaseks on kasvanud 14 protsendini.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.