Aasta 2005 jätkab üllatustega. Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmetel müüdi novembris rekordilised 408 tarbesõidukit, mis lõi senist, septembrikuust pärit rekordmüüki enam kui poolesaja sõidukiga. Eelmise aasta sama perioodiga on kasv muljetavaldav, enam kui kolmandik ehk ligi 34%.
Võrreldes eelmise aastaga, andsid rekordiks hoogu head tulemused väike- ja suurkaubikute segmendis. Head müüki näitasid ka raskeveokid, kuid eelmise aastaga on nii nende müügiosakaal kui ka müüdud kogus vähenenud. Asjaolu võib olla tingitud sellest, et uute, alles kehtestuvate Euroopa Liidu keskkonnanõuete (Euro 3, Euro 4, Euro 5) tõttu on osa firmasid veoki soetamise edasi lükanud, et saada selgeks, kus ning millistel tingimustel ja millise hinnaga keskkonnasõbralikumaid masinaid mõistlik kasutada on. Ennustuste kohaselt võivad uute veokite hinnad kallineda kuni 80 000 krooni.
Üllatusi oli veel. Näiteks Opel, kes tegi novembris oma tänavuse aasta parima tulemuse, müües kaugelt rohkem kaubikud kui eelnevatel kuudel. Väikekaubikute osas oligi Opel kõige parem tegija.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ascar ASi müügidirektori Sven Kippari sõnul tegi Opel küll novembris aasta parima müügi, kuid üllatus see polnud, sest tarbesõidukite müügiosakaal aasta-aastalt kasvab.
Head müügitulemused aasta lõpus annavad lootust tihedale aastalõpurebimisele, kuigi vahed esiviisku hulgas on paika joondunud.
Kasvav majandus toidab tarbimist. Kui eelmise aasta 11 kuuga müüdi kokku 2790 tarbesõidukit, siis tänavune tulemus 3389 ehk soliidseks kasvuks vormub 18%. Võib julgelt väita, et kaubikute müüki toetavad jätkuv ehitussektori ning jaekaubanduse kasv. Siit johtuvalt võib ennustada ka 2006. aastaks automüüjatele head aastat, kuigi müügikasv jääb ilmselt väiksemaks kui tänavu.