LabelPrint OÜ juhatuse esimehe Sten Sarapi sõnul õnnestus neil leida kaks partnerit pärast pooleaastast otsimist.
"Vahepeal tõesti tundus, et asi on lootusetu. Nüüd ongi väike katsetamise aeg. Kas meil õnnestub koostöö või mitte, näitab aeg. Oleme võimalike arengute prognoosimisel ettevaatlikud," kommenteeris Sarap.
Kaubakogus, mida ettevõte Venemaale transpordib, on neli euroalust kuus.
NBI Ekspeditsiooni ASi müügijuhi Andres Lehe sõnul seisnebki põhiliselt probleem osakoormate vedudes Venemaale. Täiskoormatega on tema sõnul probleeme vähem.
"Iseküsimus on muidugi tasuvus. Kui on täiskoormad ning regulaarne vedu, siis pole firma, kes töö ära teeb, leidmine keeruline. Kui aga kogused on väiksed, siis muutub tasuvuse otstarbekus mitmel juhul küsitavaks," selgitas Leht.
Tema sõnul on takistuseks ka viisarežiim ning veolubade piiratud arv Venemaa jaoks. Viimasega võib siiski probleeme tekkida suvel, kui ettevõtted muretsevad uusi lube ning aasta lõpus, kui veoload otsa lõpevad.
"Siiamaani oleme Venemaal kasutanud oma masinaid, kuid meil on ka olemas sealpoolne partner, kes vajadusel meile abiks on," lausus Leht.
Samas kinnitas ta, et äri sealse partneriga erineb koostööst Lääne-Euroopa firmaga. See aga ei tähenda, et ärikultuur seal madalam oleks kui Eestis. Kohati on see Lehe sõnul isegi parem. Määravaks on siiski personaalsed kontaktid.
Andrese Klaasi ja Dekoori ASi Peterburis paikneva tehase direktori Riivo Kauge sõnul sõltub veopartneri leidmine paljuski ka kaubast, mida tahetakse Venemaale saata. Vahemaad on Venemaal suured ja Venemaa on ikkagi teiste riikidega võrreldes kõrge turvalisuse riskiga maa.
"Juhul kui me pole täiskoormat suutnud kokku panna, oleme olnud sunnitud lihtsalt ootama, millal vajalik kogus, mis täiskoorma mõõdu välja annab, kokku tuleb. See on tekitanud teatud viivitusi, kuid oleme püüdnud oma tootmist nii planeerida, et selle negatiivne mõju oleks võimalikult väike," ütles Kauge.
Probleemide tõttu on olnud paar korda kõne all, kas sarnaseid detaile poleks hoopis mõttekam kusagilt Venemaalt hankida.
Hea koostööpartneri leidmisel Venemaal pole probleeme mitte ainult transporditeenust vajavatel ettevõtetel, vaid ka logistikafirmadel endil.
Beweshipi ASi juhataja Aare Sild sõnab, et nad on küll kolm korda üritanud Venemaa turule siseneda, kuid kõigil kolmel juhul on kõrbetud.
"Kui võtta üheselt kõik kolm üritust kokku, siis ühiseks nimetajaks neil juhtudel on see, et meil pole õnnestunud head koostööpartnerit Venemaal leida. Suureks takistuseks siinjuures on ikka erinev kultuurikeskkond," lausus Sild.
Tema nägemust mööda peaks Venemaa suuna osakonnas töötama vene rahvusest inimene. Eestlastel võib raskeks minna. "Venemaal kehtivate reeglite kohta öeldakse meie Soome osakonnas: kas maa reeglite järgi või maalt välja," rääkis Sild.
Seotud lood
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele