• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroliit pehmendab nõudeid toidutööstustele

Eraldi seadused kvaliteetse lõppprodukti saamiseks on loomasööda tootjatele ja loomade kasvatajatele, transpordile, töötlemisele, pakendamisele. Märk, mille olemasolu tootel peaks tarbijas usaldust tekitama, on tervisemärk, uue nimetusega identifitseerimismärk. Seda võivad kasutada tootjad, kes on saanud vastava tunnustuse veterinaar- ja toiduametilt. Tunnustamisega kaasneb kohustus kanda märk tunnustatud toidugruppide toodete müügi- ja veopakendile.
Alates 1. jaanuarist 2006 kehtima hakanud kolm täiendavat määrust ELi toidu- ja söödaseaduses muudavad nõudmised varasemaga võrreldes üldsõnalisemaks, andes võimaluse paindlikumalt tegutseda nii nõuete täitjail kui ka järelevalveametnikel.
Esimene hügieenipaketi määrus on 852/2004, mis kehtestab toiduhügieeni üldnõuded ja paneb peamise vastutuse toidu tootjale ja valmistajale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Määrus 853/2004 kehtestab spetsiifilised hügieenireeglid loomse päritoluga toidule. Eelkõige võidavad sellest väikeettevõtjad, sest alates selle aasta algusest võivad nad turustada oma tooteid ka teistes ELi riikides. Kaovad seni kehtinud piirangud tootmismahu ja turustamise osas. Uue määruse kohaselt võivad kõik ettevõtted müüa oma toodangut kõikidesse ELi riikidesse, eeldusel, et toode on märgistatud identifitseerimismärgiga. Tegu on ovaalikujulise märgiga, mis peab näitama ettevõtte asukohariigi nimetuse, mille võib välja kirjutada või näidata kahetähelise koodina vastavalt ISO standardile. Eesti kood on EE. Märk peab näitama ettevõtte tunnustamise numbrit ja sisaldama lühendit "EÜ" või vajadusel vastavat lühendit mõne muu liikmesriigi keeles.
Värske liha pakendile kantakse analoogne ovaalne märk, mida nimetatakse endiselt tervisemärgiks. Siiani kasutasid väikeettevõtjad ümmargust märki, mis ei lubanud toodet Eestist väljapoole müüa. Sisse on viidud ka üleminekuperiood - seni kasutusel olnud tervisemärki võib kasutada enne 01.01.2006 valminud toodete pakenditel. Üleminekuperiood kestab kuni 31.12.2007.
Kolmas hügieenipaketi määrus on 854/2004, mis kehtestab ettevõtete tunnustamise korra, üldised reeglid riikliku järelevalve ja tervisemärgi kasutamise kohta.
Lisaks indentifitseerimismärgile on toidupakenditele trükitud ka teisi märke. Kuid riiklikult on identifitseerimismärk, värske liha puhul tervisemärk, ainuke tunnus, mis on seadusega reguleeritud ja mille nõuetest kinnipidamist kontrollitakse riikliku järelevalveameti poolt pidevalt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele