• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 01.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lidl sai logovaidluses lõpuks õiguse

Soome kaubanduskontserni Ruokakesko ning Saksa säästukauplusteketi Lidli brändivaidlus sai alguse 2002. aastal. Ruokakesko, kellele kuulub Säästumarketi logo, väitis, et Lidl ei saa sarnase kaubamärgiga Eestisse tegutsema tulla.
Eelmise nädala reedel otsustas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi alluvuses töötav apellatsioonikomisjon, et firmade logod ei ole 100 protsenti identsed. Kuigi logod on sama kujuga ning sarnased on ka värvid - sinine, punane ja kollane -, pole logodel asetsevad kirjad ühesugused ning tarbija suudab Säästumarketi ning Lidli nimel vahet teha.
Kas firmad kaebavad otsuse kohtusse, eile ei selgunud. Lidl e-kirjale ei vastanud. Rimi Balticu, kuhu gruppi Säästumarketid kuuluvad, suhetekorraldaja Mare Bakkeri sõnul aga ei kommenteeri firma brändivaidlust, kuna logo ei kuulu Rimile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"On selge, et Lidl alustab tegevust sõltumata kaubamärgivaidluse tulemustest ning kaupluseketi edu või ebaedu tagab eelkõige tema äristrateegia," sõnas ta.
"Kahtlemata mõistlik," iseloomustas Lidlit esindav patendivolinik Villu Pavelts otsust. Ta lisas, et tarbijad ootavad juba ammu Lidli turule tulekut ning põhjust arvata, et Lidl oleks Säästumarketiga kuidagi seotud sarnaste logode tõttu, ei ole.
Ühe tagasilöögi Lidl siiski apellatsioonikomisjonilt sai. Nimelt märkis komisjon ära, et Säästumarketi logo ilma kirjata on Eestis just enim Säästumarketiga seostatav.
Säästumarketi üks loojatest ning kunagine juht Maldar Mäesalu leiab, et 2002. aastal, mil vaidlus algas, oli see Kesko poolt õige liigutus.
"Lidli märgist ei teadnud tol ajal mitte keegi," põhjendas ta, samas kui Säästumarketi nimi oli üks tuntumaid. Kas aga praegune märgi vaidlustamine on arukas, ei osanud Mäesalu öelda. Kuna sellest räägitakse, lõikab Lidl asjast profiiti ning saab aina tuntumaks, lisas ta.
Autor: Gert D. Hankewitz

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele