• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.03.06, 07:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Merelt matti võttev Muuga sadama laiendus saab tänavu hoo sisse

Riigile kuuluva ASi Tallinna Sadam suurimaks projektiks tänavu kujuneb Muuga sadama idaosa väljaehituse alustamine.
Muuga sadama laiendus rajatakse osaliselt merelt võidetavale maale, mis täidetakse mujalt süvendamise käigus välja toodud liivaga. Sadam laieneb 112 hektari võrra, kirjutab Postimees.
Projekti kohaselt ehitatakse välja kaks sadamabasseini ja kaheksa kaid, mille juurde on kavandatud uus konteinerkaupade terminal, metalliterminal ning segakaupade ja puistlasti terminalid.
Tallinna Sadama avalike suhete juhi Sven Ratassepa sõnul on Muuga sadama idaosa keskkonnamõjude hindamise aruanne valmimas ning aprillis peaks valmis saama ELi Ühtekuuluvusfondist rahastatav ehituse tehniline projekt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seejärel saab alustada kavandatud uute kaide ja nende juurde kuuluva infrastruktuuri ehitushanget, mis lõpetatakse loodetavasti suve keskpaigaks.
Praeguse konteinerterminali ja uue söeterminali vaheline ala peaks valmima aastaks 2011, maksma läheb see orienteeruvalt 2,8 miljardit krooni.
Tehnilise abi projekt, mis hõlmab projekteerimist ning mitmesuguseid analüüse-uuringud, läheb maksma 11,3 miljonit krooni ning sellest tasub 80,5 protsenti Ühtekuuluvusfond. Samast fondist kavatseb Tallinna Sadam taotleda abiraha rannaala süvendus- ja täitetöödeks, mille eeldatav maksumus küünib miljardi krooni lähedale.
Kaubaterminalid peavad Ratassepa sõnul välja ehitama tulevased terminaliomanikud ise. Praegu pole Tallinna Sadamal nendega siduvaid leppeid veel sõlmitud, kuid mitme huvilisega on läbirääkimised käimas.
Veebruari algul kohtus Tallinna Sadama nõukogu delegatsioon Moskvas Muugale investeeringuid kavandavate Vene ettevõtjatega ja allkirjastas nendega kavatsuste protokollid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele