Riigile kuuluva ASi Tallinna Sadam suurimaks projektiks tänavu kujuneb Muuga sadama idaosa väljaehituse alustamine.
Muuga sadama laiendus rajatakse osaliselt merelt võidetavale maale, mis täidetakse mujalt süvendamise käigus välja toodud liivaga. Sadam laieneb 112 hektari võrra, kirjutab Postimees.
Projekti kohaselt ehitatakse välja kaks sadamabasseini ja kaheksa kaid, mille juurde on kavandatud uus konteinerkaupade terminal, metalliterminal ning segakaupade ja puistlasti terminalid.
Tallinna Sadama avalike suhete juhi Sven Ratassepa sõnul on Muuga sadama idaosa keskkonnamõjude hindamise aruanne valmimas ning aprillis peaks valmis saama ELi Ühtekuuluvusfondist rahastatav ehituse tehniline projekt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seejärel saab alustada kavandatud uute kaide ja nende juurde kuuluva infrastruktuuri ehitushanget, mis lõpetatakse loodetavasti suve keskpaigaks.
Praeguse konteinerterminali ja uue söeterminali vaheline ala peaks valmima aastaks 2011, maksma läheb see orienteeruvalt 2,8 miljardit krooni.
Tehnilise abi projekt, mis hõlmab projekteerimist ning mitmesuguseid analüüse-uuringud, läheb maksma 11,3 miljonit krooni ning sellest tasub 80,5 protsenti Ühtekuuluvusfond. Samast fondist kavatseb Tallinna Sadam taotleda abiraha rannaala süvendus- ja täitetöödeks, mille eeldatav maksumus küünib miljardi krooni lähedale.
Kaubaterminalid peavad Ratassepa sõnul välja ehitama tulevased terminaliomanikud ise. Praegu pole Tallinna Sadamal nendega siduvaid leppeid veel sõlmitud, kuid mitme huvilisega on läbirääkimised käimas.
Veebruari algul kohtus Tallinna Sadama nõukogu delegatsioon Moskvas Muugale investeeringuid kavandavate Vene ettevõtjatega ja allkirjastas nendega kavatsuste protokollid.