• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • 06.03.06, 07:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Merelt matti võttev Muuga sadama laiendus saab tänavu hoo sisse

Riigile kuuluva ASi Tallinna Sadam suurimaks projektiks tänavu kujuneb Muuga sadama idaosa väljaehituse alustamine.
Muuga sadama laiendus rajatakse osaliselt merelt võidetavale maale, mis täidetakse mujalt süvendamise käigus välja toodud liivaga. Sadam laieneb 112 hektari võrra, kirjutab Postimees.
Projekti kohaselt ehitatakse välja kaks sadamabasseini ja kaheksa kaid, mille juurde on kavandatud uus konteinerkaupade terminal, metalliterminal ning segakaupade ja puistlasti terminalid.
Tallinna Sadama avalike suhete juhi Sven Ratassepa sõnul on Muuga sadama idaosa keskkonnamõjude hindamise aruanne valmimas ning aprillis peaks valmis saama ELi Ühtekuuluvusfondist rahastatav ehituse tehniline projekt.
Seejärel saab alustada kavandatud uute kaide ja nende juurde kuuluva infrastruktuuri ehitushanget, mis lõpetatakse loodetavasti suve keskpaigaks.
Praeguse konteinerterminali ja uue söeterminali vaheline ala peaks valmima aastaks 2011, maksma läheb see orienteeruvalt 2,8 miljardit krooni.
Tehnilise abi projekt, mis hõlmab projekteerimist ning mitmesuguseid analüüse-uuringud, läheb maksma 11,3 miljonit krooni ning sellest tasub 80,5 protsenti Ühtekuuluvusfond. Samast fondist kavatseb Tallinna Sadam taotleda abiraha rannaala süvendus- ja täitetöödeks, mille eeldatav maksumus küünib miljardi krooni lähedale.
Kaubaterminalid peavad Ratassepa sõnul välja ehitama tulevased terminaliomanikud ise. Praegu pole Tallinna Sadamal nendega siduvaid leppeid veel sõlmitud, kuid mitme huvilisega on läbirääkimised käimas.
Veebruari algul kohtus Tallinna Sadama nõukogu delegatsioon Moskvas Muugale investeeringuid kavandavate Vene ettevõtjatega ja allkirjastas nendega kavatsuste protokollid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele