• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.03.06, 10:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina kütusekaupleja saadetakse aastateks vangi

China Aviation Oil`i eksjuht Chen Jiulin mõisteti tehingute tõttu, mis viisid Hiina suurima reaktiivmootorkütusega kaupleva firma pankroti äärele, vangi.
Uudisteagentuur Bloomberg andmeil mõisteti Chenile nelja aasta ja kolme kuu pikkune vanglakaristus. Lisaks määrati talle ka 335tuhande dollari (4,3 miljonit krooni) suurune rahatrahv.
Cheni süüdistati kuues punktis, nende hulgas 550 miljoni dollarise (7,1 miljardi kroonise) kauplemiskahjumi varjamises ja firma nõuandja Deutsche Bank AG petmises.
Temast saab esimene inimene, kes saadetakse Singapuris vanglatrellide taha süüdistatuna ebaausates sisetehingutes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

China Aviation Oil teatas 2004. aasta novembris, et on sunnitud lõpetama spekulatiivsed kauplemistehingud, kuna ei suuda rekordilise hinnatasemeni tõusnud naftahinna tõttu oma lepingulisi kohustusi täita.
Pärast kahjumi avalikuks tegemist palus firma kohtu kaudu kaitset oma võlausaldajate eest ja peatas aktsiatega kauplemise.Ettevõte tiris end pankrotist välja möödunud aasta juunis, kuid firma võlausaldajad kiitsid heaks laenude tagasimaksmise plaani. BP Plc, Temasek Holdings ja China Aviation Oil tütarfirma nõustusid möödunud aasta detsembris investeerima ettevõttesse 130 miljonit dollarit.
„China Aviation Oil on näide viletsast riski juhtimisest,” ütles International Swaps and Derivatives Association juhatuse esimees Robert Pickel.
Chen võttis firmas juhtohjad enda kätte 1997. aastal ning tõstis firma kasumi 2000. aasta 13,5 miljonilt 2003. aastaks 54,3 miljoni dollarini. Ta palk ulatus 2004. aastal rohkem kui 500tuhande dollarini.
Kaks aastat enne skandaali nimetati China Aviation Oil Singapuri Securities Investors Association poolt riigi kõige läbipaistvamaks kompaniiks.
„Ta tundus tark ja selline inimene, kes teab mida ta teeb. Ta oli noor ja agressiivne ning see meeldis mulle,” kommenteeris Cheni Carret Co fondivalitseja Donald Gimbel, kelle portfelli kuulus ka China Aviation Oil aktsiaid.
China Aviation Oil aktsiatega peaks kauplemine jätkuma börsil sel kuul.
Viimati kaubeldi aktsiatega Singapuris 26. novembril 2004.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele