Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minu kogemus: head klienti välimusest ei tunne

    Kui tavaliselt Äripäeva artikleid veebis ei kommenteerita, siis ajakirjanduslik eksperiment "Rikkal on elu mõnusam" ajas inimesed kohe eriti kihevile. Mind ka.
    Eksperiment on sisuliselt õnnestunud, faktid on õiged, aga järeldustega on toimetus puusse pannud. Tõepoolest, Stanley ja Danko tõdevad oma raamatus "Naabermaja miljonär", et enamus miljonäre ei kanna kalleid (loe: edevaid) ülikondi, kelli ega kingi, ei joo kalleid veine, ei ela supervillades ega sõida luksusautodega. Ei näe üldse välja selliste rikastena, millisena "Kroonika" neid tavatseb kujutada. Miljonäriks saamise meetodi võtsid raamatu autorid kokku ühte sõnasse - frugal, mis eesti keeli tähendab kokkuhoidlikkust ja vähenõudlikkust.
    Äripäev noomib, et kauplustes ja teenindusasutustes inimest tema väljanägemise järgi kohelda ei ole ilus ega tark. Kui äri tahab raha teha, siis paraku on selline teguviis ainuõige. Miljonärid on kokkuhoidlikud. Nad kulutavad vähe. Alati. Erinevalt edevatest, kes kulutavad palju. Alati. Kumba klienti teie eelistaks?
    Ma ei tea, kust pärineb Äripäeva väide, et miljonärid on pikaajalised kliendid. Stanley ja Danko raamat väidab pigem vastupidist - ainult 29% miljonäridest eelistavad osta uusi autosid ja on autodiilerile lojaalsed. Nad ostavad keskmise hinnaklassiga autosid ja on väga hinnateadlikud. Lisaks kõigele ei ole kliendisuhte pikkus ja kasum kunagi omavahel seotud. Õige on, et miljonärid saavad endale lubada, mida nad vajavad, aga häda on selles, et nad vajavad vähe. (Frugal!) Pigem peaks Äripäev noomima neid, kes arvavad, et rikkus väljendub kallistes asjades.
    Kuid vaadakem asja ka müüja ja teenindaja seisukohast. Iga sisseastuv inimene ei ole veel ostja, veel vähem klient. Kui keskmiselt iga kümnes kaupluse külastaja teeb sisseostu, siis üheksa mitteostja teenindamisele kulutatud aeg on maha visatud. Kõigiga suhelda pole mõtet ega jõuagi, isegi, kui tahaks. Sisseastujas potentsiaalse ostja äratundmine on müüja võtmeoskus. Ärikeeli rääkides - tuleb osata seostada hea kliendi omadused kliendisuhte kasumiga. Edev välimus ja kallid vidinad on kõige selgem tunnus, et inimesel on kombeks raha kulutada ja temaga on mõtet ise juttu alustada. Oleks väga rumal see tähelepanek kasutamata jätta.
    Muidugi on veel mitmeid kliendi kõrgemale kasumlikkusele viitavaid omadusi, kuid nende äratundmine eeldab vestlust. Kuid nagu öeldud, igaühega vestelda pole mõtet ega jõuagi. Paraku töötab seos välimuse ja kasumlikkuse vahel ainult tarbijaturul - isiklikuks tarbimiseks ostetavate kaupade ja teenuste puhul.
    Täiesti vastupidi on olukord äriturul (B2B - business-to-business). Reeglina esindab inimene, kellega suheldakse, kellegi teise raha. Jah, ka äriturul on mõningaid seoseid ettevõtte töötajate välimuse, ärilise käekäigu ja kliendisuhte kasumi vahel. Kuid palju olulisem on teada, kuidas sõltub (pikaajaline) kliendisuhte kasum ettevõtte-kliendi omadustest.
    Kliendi omaduste ja kliendisuhte kasumi vahelised seosed on ettevõttes reeglina kõige vähem uuritud ja tuntud. Esiteks seetõttu, et need on keerulised. Teiseks: kliendi välimust on tulemis (kasumis) arvestada raske, eeldades tihti tegevuspõhist (tööaja) kuluarvestust. Mistõttu kliendi välimus tekib kasumiarvestusse viimasena, pärast seda, kui toote- ja üksusevaade on tööle saadud. Teisalt on äriturul neid seoseid lihtsam teada saada, sest reeglina on kõik kliendisuhetes toimunu elektrooniliselt talletatud. Tarbijaturul on see võimalik ainult hoolsate kliendikaardi kasutajate puhul.
    Kliendi ja kasumi vaheliste seoste teadasaamiseks tuleb teha kliendibaasi süvaanalüüs, selleks kasutatakse reeglina ärianalüüsi tarkvara. Minu senine kogemus süvaanalüüsist ütleb, et see, kuidas hea klient välja näeb, on igas ettevõttes pigem erinev. Ja välimus on pigem ebaoluline.
    Üks mõnevõrra üllatav seos on korduvalt esile kerkinud. Kõik müügiesindajad kipuvad reeglina pidama tülikaks klienti, kes väga palju uurib ja küsib, on põhjalik ja valib hoolikalt, kellelt osta. Sellise kliendi kohta arvatakse, et hiljem on ta sama "põhjalik" maksmisel ning temataolistega pigem kasumit ei teenita.
    Kliendibaasi süvaanalüüs on aga alati näidanud vastupidist - põhjalikud sisseostjad on pikaajaliselt kõige kasumlikumad. Seda teades ei ole raske aru saada ka, miks. Langetades rahaliselt suuri ja pikaajalisi otsuseid, tulebki olla põhjalik ja valiv. Muide, tutvused siin ei loe - kui pakutav jääb konkurendile alla, siis sinu kasuks ei otsustata.
    Soovin kõigile head analüüsimist ja asjaosalistele edevaid või põhjalikke kliente.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.