Pärnu linnavalitsus tahab kümmekonna maja
pärast loobuda Tammsaare puiestee pikenduselt üle jõe viiva autosilla
ehitamisest, näitamata üheski dokumendis teisi sillakohti.
2001. aasta sügisel vastuvõetud Pärnu üldplaneering näeb ette Tammsaare puiestee pikendamist neljarealise põhitänavana kuni Pärnu jõeni ja sealt üle neljarealise autosilla Rääma tänavani, kust edasi pääseks haigla ja kutseõppekeskuse juurde, kirjutas Pärnu Postimees.
Aasta varem kehtestatud detailplaneeringus jäeti tulevase autosilla ette jääva Suur-Jõe 50 maatüki sihtotstarbeks maa erastamisel 65 protsenti ärimaa ja 35 protsenti üldmaa. Üldmaaga reserveeriti sillakoridori alla jääv ala.
Nüüd tahab Suur-Jõe 50 kinnistu ostnud LVM Arenduse OÜ kogu maale kuut väikeelamut ja nelja ärihoonet ehitada. Neljarealise autosilla asemel on detailplaneeringus jalakäijate sild, kuhu inimesed pääseksid Suur-Jõe tänavalt mööda kaheksa meetri laiust Vikerkaare tänavat.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Viis aastat pärast üldplaneeringu kehtestamist leiab linnavalitsus, et autosilda pole sellesse kohta vaja. Neljarealine maantee ja sild eeldaks Niidupargi metsa suurt liiklussõlme, mis autod Niidu tänavale ja Papiniidu silla poole suunaks.
“Ma ei tea, kuidas sillakoridor üldplaneeringusse sisse sai, samas kirjutatakse puhkealade all, et teisel pool jõge asuv park tuleb säilitada,” ütles linnaarhitekt Ülar Saar. “Väidetavas sillakoridoris on fikseeritud vääriselupaigad ja kaitsealune maa ning üldmaa: puhkeala, lõkkeplatsid, mänguväljakud.”
Edasisel linnaplaneerimisel on linnavalitsus lähtunud sellest, et autosilda Tammsaare puiestee pikendusele ei tule. Volikogus vastuvõetud, kuid esialgu kehtestamata Pärnu jõe kallaste ja akvatooriumi detailplaneeringus on selles kohas jalakäijate sild.