• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.11.06, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Pärnu eelistab kümmet maja sillale?

Pärnu linnavalitsus tahab kümmekonna maja pärast loobuda Tammsaare puiestee pikenduselt üle jõe viiva autosilla ehitamisest, näitamata üheski dokumendis teisi sillakohti.
2001. aasta sügisel vastuvõetud Pärnu üldplaneering näeb ette Tammsaare puiestee pikendamist neljarealise põhitänavana kuni Pärnu jõeni ja sealt üle neljarealise autosilla Rääma tänavani, kust edasi pääseks haigla ja kutseõppekeskuse juurde, kirjutas Pärnu Postimees.
Aasta varem kehtestatud detailplaneeringus jäeti tulevase autosilla ette jääva Suur-Jõe 50 maatüki sihtotstarbeks maa erastamisel 65 protsenti ärimaa ja 35 protsenti üldmaa. Üldmaaga reserveeriti sillakoridori alla jääv ala.
Nüüd tahab Suur-Jõe 50 kinnistu ostnud LVM Arenduse OÜ kogu maale kuut väikeelamut ja nelja ärihoonet ehitada. Neljarealise autosilla asemel on detailplaneeringus jalakäijate sild, kuhu inimesed pääseksid Suur-Jõe tänavalt mööda kaheksa meetri laiust Vikerkaare tänavat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viis aastat pärast üldplaneeringu kehtestamist leiab linnavalitsus, et autosilda pole sellesse kohta vaja. Neljarealine maantee ja sild eeldaks Niidupargi metsa suurt liiklussõlme, mis autod Niidu tänavale ja Papiniidu silla poole suunaks.
“Ma ei tea, kuidas sillakoridor üldplaneeringusse sisse sai, samas kirjutatakse puhkealade all, et teisel pool jõge asuv park tuleb säilitada,” ütles linnaarhitekt Ülar Saar. “Väidetavas sillakoridoris on fikseeritud vääriselupaigad ja kaitsealune maa ning üldmaa: puhkeala, lõkkeplatsid, mänguväljakud.”
Edasisel linnaplaneerimisel on linnavalitsus lähtunud sellest, et autosilda Tammsaare puiestee pikendusele ei tule. Volikogus vastuvõetud, kuid esialgu kehtestamata Pärnu jõe kallaste ja akvatooriumi detailplaneeringus on selles kohas jalakäijate sild.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele